VW Taigo: „бразилец“ за Европа

2510
2021

ПЕЛЕ ИЛИ НЕЙМАР – Бразилия обича брилянтните футболисти. Сега от VW си отгледаха в южноамериканската страна собствено попълнение за своя отбор. Името му е Taigo и на практика това е Coupé-то на T-Cross. В Бразилия моделът се продава от около година като Nivus. За трансфера името ще бъде сменено, тъй като всички SUV модели на хората от Волфсбург започват с T. Моделът получи ново „трико“ (преди всичко различни светлини), по-богато серийно оборудване и трябваше да мине и през фитнеса. Вместо 115 к.с. топверсията разполага със 150 к.с. и има 4 цилиндъра. Гамата включва още два 3-цилиндрови варианта с 95 и 110 к.с. Всичките бензинови – дизел не се предлага. В сравнение с T-Cross каросерията на Taigo е по-ниска и по-дълга. Изцяло LED фаровете са в по-високите нива на оборудване с матрични LED светлини. За да бъде запазена роднинската връзка, задните светлини на Taigo също са разположени върху черен елемент. Джантите са с размер от 16 до 18 цола.

Автомобилът на снимките е Taigo R-Line (не се предлага за T-Cross). С различни брони и малък дифузьор

Вътрешното пространство прилича на това на Polo: със сериен дигитален кокпит и централно разположен монитор. Изработката и материалите оставят добро впечатление, а арматурното табло е с мека повърхност. На втория ред ни очаква изненада: повече място от очакваното. Трикът: задната седалка е малко смъкната и това осигурява повече място нагоре. Редакторката (1,65 метра) разполага с достатъчно място, но ако сте с височина над 1,85 метра, може да ви стане тясно. Новото Taigo ще се предлага от декември. Версията за европейския пазар ще се произвежда в Памплона, Испания, а цената ще стартира от под 40 000 лв.

Прилично място отпред. Кокпитът е като този на Polo. Серийни дигитални уреди и централен дисплей

ИЗВОД

По отношение на външния вид Taigo ще изпрати T-Cross на резервната скамейка. Той е по-благороден, по-прегледен и по-добре оборудван, и към момента е единственото SUV-Coupé в класа на малките автомобили.

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1498 см3 Мощност 110 кВт (150 к.с.) при 5000 об/мин Макс. въртящ момент 250 Нм при 1500 об/мин Задвижване предно/ 7-степ. DSG Д/Ш/В 4266/1757/1494 мм
Междуосие 2566 мм Багажник 438 л 0–100 км/ч н. д. Макс. скорост 212 км/ч Разход н.д. Цена още няма данни,
ок. 40 000 лв.

Багажникът побира 438 литра

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв