VW T7 California Concept: кемпер мечта

2508
2023

Най-важният кемпер за германския пазар скоро ще бъде лансиран в новото си поколение. Тъй като след пускането на T7 (2021) и особено на ID. Buzz (2022) T6.1 изглежда доста поостарял, въпреки че е изключително популярен, е време за нова California. Нейният прототип, който VW представи, ни дава възможност да разберем как ще изглежда следващата генерация на модела, която ще бъде пусната през 2024 г.

Наследникът на произведения до момента в 260 000 екземпляра California ще запази височина под два метра въпреки изскачащия покрив. Така той ще може да бъде паркиран без проблем в държавите, които наскоро бяха заразени от вируса за ограничаване на височината на паркоместата в градските части. С други думи, който има California, ще може да паркира спокойно – т.е. няма да има нужда да търси специален паркинг в покрайнините и после да се чуди как да се върне в центъра на даден град. Освен това моделът ще бъде с подходящи за повечето многоетажни паркинги размери, така че остава подходящ за града.

Новата California – по-близка до лек автомобил

Въпреки че изглежда по-компактен, със своите 1,97 метра той на практика е висок точно колкото стария California T6.1, а благодарение на версията L2 (5,17 метра) – и също толкова дълъг. Ето защо очакваме и сравними размери отвътре, макар че автомобилът е малко по-тесен. Усещането за пространство очевидно е на по-добро ниво, както и комфортът: T7 използва платформата за леки автомобили MQB – същата като при Golf, Passat и (вече спрения) Sharan.

T7 използва платформата MQB на концерна VW, която също носи някои предимства за California.

Втората плъзгаща врата осигурява повече гъвкавост

Именно благодарение на това решение домът на колела ще предлага комфорта на лек автомобил, т.е. няма да се чувства като камион при шофиране, а и ще бъде достатъчно нисък, за да осигурява лесно влизане. Сред другите предимства ще бъдат по-ниският разход и наличието на съвременни асистиращи системи за безопасност. Новата California ще бъде семеен автомобил мечта – идеален превозвач за децата, който може да побере всички покупки след пазаруване (вкл. и дълги товари) – и най-вече е страхотно решение за къмпинг. Освен това изглежда елегантно и отвътре, и отвън.

Вниманието към детайла, както и практичните качества на новия модел са изумителни. Най-важната особеност са двете плъзгащи се врати. Te осигуряват отлично проветряване и гарантират лесен достъп и гъкавост при къмпингуване, но oтнемат ценно място за мебели. Но има и добра страна: кухненският блок вече е само на половината от ширината на вратата вляво, така че да можете да влизате и излизате (през 49-сантиметров отвор), но и същевременно да разчитате на лятна кухня, на която да готвите и отвън. Освен това чекмеджетата могат да се отварят и отвътре, и отвън.

Проветриво: новата California вече има две плъзгащи се врати. В резултат на това кухненският блок е с различна широчина.

В кухненския блок цари ред, но всичко изглежда някак малко – чекмеджета, шкафове, мивка, хладилна част. Интелигентната LED-лампа за маса също е мъничка, но сладка. Единствено шкафът към покрива в задната част е значително по-голям от този на предшественика. Шофьорската седалка вече може да се върти на цели 180 градуса (при предшественика – само на около 130 градуса заради кухненския блок). Въртящите се седалки са с регулируема височина. При T6.1 те не можеха да бъдат поръчани в тази комбинация.

Отделните седалки отнемат от мястото за товари

Седящите отзад също могат да се разположат директно на масата, тъй като индивидуалните им седалки (а не пейка, както преди) могат да бъдат избутани напред независимо една от друга, в зависимост от дължината на краката на пътниците. Можете дори да ги въртите на 180 градуса, за да гледате например към морето през отворената задна врата.

Гъвкав: благодарение на демонтируемите отделни седалки в багажника може бързо да се отвори допълнително пространство. За съжаление вече я няма своеобразната „ракла“ под дивана като при стария модел.

Със своите 20 килограма „креслата“ са близо два пъти по-леки, отколкото при предишния Multivan, така че можете да боравите лесно и удобно с тях. Сядането също вече е много по-лесно. А ако решите да извадите някоя от седалките, изведнъж получавате много място за багаж –например ски, сърфове и т.н. Но системата с отделни седалки има и малък недостатък: вече я няма своеобразната „ракла“, която се образуваше под целия „диван“ – а само мини отделения за дребни предмети. Ето защо ще трябва да поставяте спалното бельо на рафта зад седалките.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин