Нашите съвети » VW T6 на старо: Квадратен, практичен, средно добър

VW T6 на старо: Квадратен, практичен, средно добър

0511
2021

Той отдавна се е превърнал в част от германската история. От 1950 година VW Bus осигури мобилност на нацията. Хипита, занаятчии или големи семейства: всички избираха практичния лекотоварен автомобил. И за шест поколения не се е променило нищо.

Но позиционирането вече е друго: и докато през 1950 година един Т1 струваше 5850 марки, за „гол“ лекотоварен Т6 днес трябва да платите почти 60 000 лева! Ако добавите задни седалки и комфортни екстри, цената с лекота се увеличава два пъти. Кои семейства все още могат да си го позволят? Но като употребяван автомобил той вече е достъпен за мнозина. За съжаление легендарната кариера на Bulli е осеяна с дефекти и проблеми. Най-ниската точка бе маркирана от Т5, който бързо се повреждаше заради безбройните дефекти на двигателите и капризната си електроника. Дали този Т6 се справя по-добре, или не е нищо повече от приятно изглеждащ фейслифт на Т5? И двете са верни. И въпреки че това не е нова конструкция, са направени много подобрения в детайлите, моделът вече е много по-зрял. Със смяната на името бе въведен и двигателят EA288.

Интериорът на T6 най-силно напомня на този на лек автомобил. Типични са клатенето заради позицията на седене върху предната ос и добрият обзор
Този Caravelle е с 9 седалки
Резервоарът за карбамид събира 13 литра, трябва да бъде пълнен на всеки 7000 километра

Един стар познат от VW с ангренажен ремък, който остави зад себе си проблемите с ангренажната верига и манипулациите на софтуера на скандалния си предшественик ЕА189.Той винаги отговаря на нормата за вредни емисии Eвро 6, в зависимост от версията шумният, но еластичен дизелов двигател задвижва предните колела с мощност от 84 до 204 к.с. Турбобензиновите варианти със 150 и 204 к.с. с реален разход от 12 литра не играят почти никаква роля на пазара. Купувачите с ограничен бюджет, които не могат да си позволят търсените California и Multivan, трябва да обърнат внимание на модела Caravelle. С лакираните си брони и напълно тапицирания интериор той е също толкова шик, но е по-евтин. Благодарение на високия въртящ момент 102 к.с. са достатъчни за спокойно придвижване. В добре поддържано състояние и гаранция за употребяван автомобил подобен Т6 може да стане ваш и за 35 000 лева.

TDI със 102 к.с. е спокоен спътник и подхожда на характера на Т6
Плъзгаща се врата Трябва често да бъде регулирана, електромоторите се повреждат
Окачване Страда от високото тегло. Износването се разпознава по силното трополене

Продължете на следващата страница

Още по темата