VW T4 California на старо: един различен кемпер

VW California се числи към най-търсените "апартаменти" на колела независимо от факта, че техническите дефекти не са рядкост


13
дек.
2017

Почти всички автомобили променят собствениците си, но има и такива, които оставят траен отпечатък върху цялостния им стил на живот… Именно такъв автомобил е VW California. Това возило събужда скитника в човека, всяко сутрешно пътуване до работното място се превръща в малка ваканция, а в мислите внезапно изникват мамещи мисли за красиви далечни страни, за които никога по-рано не си и мечтал…

И така, докато някой технически дефект не те свали от небесата в реалния свят… За основа на преоборудвания с мебелировка за къмпинг модел California е използван моделът Т4 на VW, който всъщност си е най-нормален лекотоварен автомобил, отчасти окомплектован от специализираната фирма Westfalia с по-качествени технически решения.

Допълнителното отопление проявява склонност към повреди и е „алергично“ към почистването с пароструйка.

Най-предпочитаният агрегат е 2,5-литровият петцилиндров ТDI-двигател. За съжаление е и най-често „потърпевшият“ от настъпващите повреди. Според статистиката няма никакво съмнение, че ангренажният ремък носи главна отговорност за преждевременната кончина на много мотори, а вина за това има и неособено добре и прегледно подреденото пространство около двигателя. В резултат на това налагащата се на всеки 30 000 км проверка на ремъка и опъващите ролки се оказва твърде трудна и свързана с голям разход на време задача, поради което много от монтьорите се задоволяват само с повърхностен визуален оглед.

Спирачките са леко недооразмерени за автомобил с максимално тегло 2800 кг и водачи с по-динамичен стил на шофиране

Огледът обаче не е достатъчен, за да предотврати охлабването, ремъкът започва да шуми, отделни зъби се откъсват, следва прескачане и… белята е готова. Добре поне че рециклираните двигатели за този модел на VW не са рядкост и не струват състояния.

Стабилно поведение в завоите въпреки височината на покрива

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА VW T4 CALIFORNIA В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Същото може да се каже и за главата на цилиндровия блок, чиято смяна става наложителна, когато нивото на охладителната течност спадне и остане прекалено дълго под минимума. Причина за това могат да бъдат охлабващите се с времето скоби на водните съединения и течовете от изравнителния съд и водната помпа. Последното се случва често при по-старите петцилиндрови атмосферни дизели от ранните години на модела Т4 , тъй като при тях опъването на ангренажния ремък се извършва чрез завъртане на помпата и на това място почти винаги „избива“ вода.

Не са за пренебрегване и загубите на масло при Т4 – по – старите двигатели предавателни кутии често изпускат масло от всички възможни отвори, при което нерядко зацапват и съединителя. Вина за течовете на смазваща течност обаче нерядко носят и сервизните работници, които затягат прекалено масления филтър и предизвикват повреда на маслено-водния топлообменннк .

„Скритият“ мотор бръмчи от незнайни дълбини, а смяната на водната помпа трае четири часа…

Повреди настъпват и в резултат на насилствени действия по отношение на предавателния механизъм. Застрашен е преди всичко ТDI-вариантът със 150 к.с., който подобно на „брат“ си с мощност 102 к.с. е любимец на специалистите по чип-тунинг. Не са рядкост „напомпаните“ до 200 к.с. мотори, но удоволствията от тази допълнителна мощност са съпроводени с правопропорционално скъсяване на живота на всички периферни компоненти и агрегати, сред които най-много страда турбокомпресорът.

Окачването е стабилно, проблеми отвреме навреме създават скъсаните маншони на полуосите.

Бензиновите модификации са рядкост, но това не ги прави по-надеждни

Съединителят при Т4 е нуждаещ се от честа подмяна консуматив, а износването му при ТDI – версиите е значително по-високо от това при моторите с по-малък въртящ момент. Бензиновите двигатели обаче са рядкост в гамата на Т4 като цяло, а при California почти не се срещат – делът на дизелите при него е над 90 %. Редките бензинови мотори страдат от приблизително същите слабости както и дизеловите си колеги, но при тях не липсват и проблеми с терморелето , включващо вентилатора на радиатора.

Експертите на TUV често критикуват стъклата и рефлекторите на фаровете, които стават матов и с течение на времето.

Оплакванията по отношение на каросерията се придържат в търпими граници – изключение правят предните стъкла, които понякога се пукат и климатичната инсталация, при която могат да се проявят различни дефекти – повредени компресори. Недобре регулирани или пропускащи въздушни клапи и неприятни миризми. Неприятно миришеха и примусите със спирт в по-ранните California, но при моделите, произведени след 1993 г ., за захранване на котлоните вече се използват бутилки с втечнен газ пропан-бутан.

Вследствие на пропускащите вода брони, въжетата на ръчната спирачка често заяждат и замръзват през зимата.

Почти няма забележки по отношение на качеството на обзавеждането на „апартамента на колела“. Ключалките и шарнирите често се чупят при по-брутално отношение към тях, докато механизмите за фиксиране на страничните прозорци на покрива често „сдават багажа“ и при внимателно отваряне.

Ако изключим това резервно колело, по Т4 почти не се намира ръжда…

Шумният безразборен концерт, които множеството отделения, шкафове и чекмеджета изпълняват по време на движение за съжаление невинаги се дължи на съдържанието от чинии и чаши… Авантюристите обаче са свикнали и обичат този недостатък на California – достатъчно е останалото от машината да е наред…

Един акумулатор не е достатъчен на караваната – необходими са два.

Зацапаните датчици за дебита на постъпващия в двигателя свеж въздух отвреме-навреме създават проблеми.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >