VW T4 California на старо: един различен кемпер

VW California се числи към най-търсените "апартаменти" на колела независимо от факта, че техническите дефекти не са рядкост


13
дек.
2017

Почти всички автомобили променят собствениците си, но има и такива, които оставят траен отпечатък върху цялостния им стил на живот… Именно такъв автомобил е VW California. Това возило събужда скитника в човека, всяко сутрешно пътуване до работното място се превръща в малка ваканция, а в мислите внезапно изникват мамещи мисли за красиви далечни страни, за които никога по-рано не си и мечтал…

И така, докато някой технически дефект не те свали от небесата в реалния свят… За основа на преоборудвания с мебелировка за къмпинг модел California е използван моделът Т4 на VW, който всъщност си е най-нормален лекотоварен автомобил, отчасти окомплектован от специализираната фирма Westfalia с по-качествени технически решения.

Допълнителното отопление проявява склонност към повреди и е „алергично“ към почистването с пароструйка.

Най-предпочитаният агрегат е 2,5-литровият петцилиндров ТDI-двигател. За съжаление е и най-често „потърпевшият“ от настъпващите повреди. Според статистиката няма никакво съмнение, че ангренажният ремък носи главна отговорност за преждевременната кончина на много мотори, а вина за това има и неособено добре и прегледно подреденото пространство около двигателя. В резултат на това налагащата се на всеки 30 000 км проверка на ремъка и опъващите ролки се оказва твърде трудна и свързана с голям разход на време задача, поради което много от монтьорите се задоволяват само с повърхностен визуален оглед.

Спирачките са леко недооразмерени за автомобил с максимално тегло 2800 кг и водачи с по-динамичен стил на шофиране

Огледът обаче не е достатъчен, за да предотврати охлабването, ремъкът започва да шуми, отделни зъби се откъсват, следва прескачане и… белята е готова. Добре поне че рециклираните двигатели за този модел на VW не са рядкост и не струват състояния.

Стабилно поведение в завоите въпреки височината на покрива

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА VW T4 CALIFORNIA В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Същото може да се каже и за главата на цилиндровия блок, чиято смяна става наложителна, когато нивото на охладителната течност спадне и остане прекалено дълго под минимума. Причина за това могат да бъдат охлабващите се с времето скоби на водните съединения и течовете от изравнителния съд и водната помпа. Последното се случва често при по-старите петцилиндрови атмосферни дизели от ранните години на модела Т4 , тъй като при тях опъването на ангренажния ремък се извършва чрез завъртане на помпата и на това място почти винаги „избива“ вода.

Не са за пренебрегване и загубите на масло при Т4 – по – старите двигатели предавателни кутии често изпускат масло от всички възможни отвори, при което нерядко зацапват и съединителя. Вина за течовете на смазваща течност обаче нерядко носят и сервизните работници, които затягат прекалено масления филтър и предизвикват повреда на маслено-водния топлообменннк .

„Скритият“ мотор бръмчи от незнайни дълбини, а смяната на водната помпа трае четири часа…

Повреди настъпват и в резултат на насилствени действия по отношение на предавателния механизъм. Застрашен е преди всичко ТDI-вариантът със 150 к.с., който подобно на „брат“ си с мощност 102 к.с. е любимец на специалистите по чип-тунинг. Не са рядкост „напомпаните“ до 200 к.с. мотори, но удоволствията от тази допълнителна мощност са съпроводени с правопропорционално скъсяване на живота на всички периферни компоненти и агрегати, сред които най-много страда турбокомпресорът.

Окачването е стабилно, проблеми отвреме навреме създават скъсаните маншони на полуосите.

Бензиновите модификации са рядкост, но това не ги прави по-надеждни

Съединителят при Т4 е нуждаещ се от честа подмяна консуматив, а износването му при ТDI – версиите е значително по-високо от това при моторите с по-малък въртящ момент. Бензиновите двигатели обаче са рядкост в гамата на Т4 като цяло, а при California почти не се срещат – делът на дизелите при него е над 90 %. Редките бензинови мотори страдат от приблизително същите слабости както и дизеловите си колеги, но при тях не липсват и проблеми с терморелето , включващо вентилатора на радиатора.

Експертите на TUV често критикуват стъклата и рефлекторите на фаровете, които стават матов и с течение на времето.

Оплакванията по отношение на каросерията се придържат в търпими граници – изключение правят предните стъкла, които понякога се пукат и климатичната инсталация, при която могат да се проявят различни дефекти – повредени компресори. Недобре регулирани или пропускащи въздушни клапи и неприятни миризми. Неприятно миришеха и примусите със спирт в по-ранните California, но при моделите, произведени след 1993 г ., за захранване на котлоните вече се използват бутилки с втечнен газ пропан-бутан.

Вследствие на пропускащите вода брони, въжетата на ръчната спирачка често заяждат и замръзват през зимата.

Почти няма забележки по отношение на качеството на обзавеждането на „апартамента на колела“. Ключалките и шарнирите често се чупят при по-брутално отношение към тях, докато механизмите за фиксиране на страничните прозорци на покрива често „сдават багажа“ и при внимателно отваряне.

Ако изключим това резервно колело, по Т4 почти не се намира ръжда…

Шумният безразборен концерт, които множеството отделения, шкафове и чекмеджета изпълняват по време на движение за съжаление невинаги се дължи на съдържанието от чинии и чаши… Авантюристите обаче са свикнали и обичат този недостатък на California – достатъчно е останалото от машината да е наред…

Един акумулатор не е достатъчен на караваната – необходими са два.

Зацапаните датчици за дебита на постъпващия в двигателя свеж въздух отвреме-навреме създават проблеми.

Още по темата

Card image cap
Първа помощ при „паднал“ акумулатор

25
май
2017

При много от модерните автомобили задният капак, капакът на резервоара, паркинг спирачката или шибедахът се задействат електрически. Какво става обаче, ако акумулаторът се изтощи?

Card image cap
Най-добрите употребявани кабриолети

30
ян.
2018

Задължително ли е кабриолетът да е нов? За много по-малко пари може да се намерят очарователни употребявани открити автомобили.

Card image cap
A6 Avant, Серия 5 Touring и Е-класа Т-модел: употребявани комбита от висок клас

15
юни
2017

Престиж, простор и мощност: A6 Avant, Серия 5 Touring и Е-класа Т-модел са всетранни таланти и като нови струват около 100 000 лева.

Card image cap
Трябват ли ми специални джанти за Runflat-гуми?

19
мар.
2016

Един въпрос към г-н Виланд, главния редактор на AUTO BILD Германия

Card image cap

В последния брой:

Архив >