2025
Хиляди млади хора се стичат към Северна Калифорния, за да присъстват на легендарния Monterey Pop Festival през 1967 година. Бийтълс издават своя прочут албум „Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band“ и оставят дълбок отпечатък в историята на популярната музика, а в разгара на цветното въодушевление се ражда и второто поколение на „Bulli“. Именно по задните седалки на родения през 1967 година T2 израства поколението на днешните „бейби бумъри“, което открива света заедно със своите дългокоси родители. Eдновременно с това Т2 се грижи и за пощенските доставки, с него майсторитезанаятчии и строителните бригади в Европа пътуват до работните си места, а полицаите и лекарите от бърза помощ изпълняват своите важни за обществото задължения. И не на последно място по важност – в ролята си на къмпинг автомобил, надеждният T2 се превръща в любимец на всички почитатели на приключенията, запленени от идеите за безкрайна свобода и мечтите за околосветски пътешествия.
През август 1969 година Джими Хендрикс, Джоан Байз и мнозина други музиканти записват имената си в историята с участието си в Уудсток. В легенда се превръща и „Bulli“, който е в самия епицентър на тези знаменателни събития. Именно в трите шеметни дни, преминали под знака на Peace & Music е направена може би най-известната от всички снимки на Т1 – емблематичният за „флауър пауър“ десетилетието „Light Bus“ и босоногата двойка на покрива му. Този кадър си остава запечатан завинаги в колективната памет на човечеството, превръщайки „Bulli“ в непреходен символ на свободата на четири колела. И до днес създателят на „психеделичния“ дизайн на микробуса д-р Боб Йеронимъс си остава духовно свързан с марката и модела, като през 2023 година творецът създаде и неговата модерна интерпретация под формата на „Earth Buzz“.
Най-яркият отличителен белег на новия T2 безспорно е оформлението на предната част, където V-образният вертикален мотив между кръглите фарове на първото поколение е заменен от подчертано хоризонтално ориентиран дизайн, подчертаващ широчината на каросерията. Но модерното звучене при Т2 не се дължи само на тези промени. Сериозен отпечатък върху новия облик на втората генерация оставят и видимо по-големите по размер странични прозорци, както и силно извитото, цялостно челно стъкло. Към серийното оборудване на Т2 е добавена и странична плъзгаща се врата, а развойните инженери на Volkswagen Лекотоварни автомобили внедряват модерни технологии и в редица други области като ходовата част и спирачната система например. При непроменено междуосие от 2,40 метра и леко увеличена широчина, дължината на каросерията бележи осезаем ръст от 20 сантиметра, създавайки предпоставки за още по-голям простор в интериора на T2. През 1972 година моделът е подложен на сериозно обновление, който затвърждава успеха на световния бестселър и през 1978 година от поточните линии слиза 4,5-милионният Transporter. Производството на T2 в германските заводи е преустановено през 1979 година, като тиражът само на второто поколение на „Bulli“ към този момент вече е 2,2 милиона.
Историята обаче не приключва дотам, защото Т2 продължава да слиза от конвейерите на други места по света още дълги години – мексиканският завод на Volkswagen в Пуебла произвежда версиите с боксерен двигател с въздушно охлаждане до 1987 година, а след преминаването към четирицилиндрови агрегати с водно охлаждане Т2 остава в производствената гама чак до 1996 година. Но и това не е всичко – в периода до 2013 година Volkswagen do Brasil произвежда още 355 000 екземпляра от глобалния евъргрийн, преди повишаващите се изисквания към безопасността и емисиите да доведат до последната серия от 1200 екземпляра на T2, която напуска триумфално бразилския завод под названието „56 Anos Kombi – Last Edition“.