VW T-Roc R: тествахме Golf GTI на кокили


5
юни
2020

НЕ ПРОСТО ДИМ И ПУШЕК. При VW T-Roc името е определящо. Дългият 4,23 метра „хипстър“ с висока позиция на седене във формата на Golf се прави на рокаджия по пътищата. От януари до ноември в Германия са продадени 55 422 T-Roc. При SUV-овете единствено Tiguan се представя по-добре с 81 706 продадени автомобила, като зад рокаджията остават Ford Focus (54 269 бройки) или цялата марка Volvo (общо 47 830 автомобила). А сега хората от Волфсбург засилват звука още повече.

С 300 к.с. T-Roc R е нещо като AC/DC – звездата в хардрок кафето на Волфсбург обаче е под предния капак. От работен обем 2 литра 4-цилиндровият двигател изтръгва 300 к.с. и прави такова експлозивно сценично шоу, че някой примерен 1.0 TSI може да падне в несвяст.
Ние обаче крещим от радост. T-Roc R започва подобаващо „концерта“ и само след 4,8 секунди (двойно задвижване!) достига кулминацията си от темпо 100. Рокаджията не се нуждае от почивки и благодарение на трансмисията с два съединителя след 20,7 секунди вече се движи със скорост 200. При 250 км/ч хората от VW сами приключват шоуто – бис не се предлага дори срещу заплащане. Не е и необходим.
Иначе 1,5-тонният автомобил харчи по около 10 л/100 км. Хората от VW обаче не ни убеждават достатъчно при звука. Ако включите T-Roc R в режим Race, при даване на газ ще станете свидетели на полусилен саунд – сякаш уредбата е с няколко изгорели бушона. Не бихме си поръчали титаниевата ауспухова уредба. За какво са ви Beastie Boys, ако свирят Beatles.

Сериен двоен ауспух, доплащащи се титаниеви тръби

При спортната настройка на адаптивното окачване (доплащащо се) също не се заседяхме много и върнахме на комфортен режим. Тогава моделът от Волфсбург вози поносимо добре и стабилно – въпреки доплащащите се 19-цолови джанти. Билетът за шоуто обаче не е никак евтин: T-Roc R стартира от 71 670 лв., а нашият топвариант в син металик и черен покрив, спортен ауспух, 19-цолови джанти и някоя друга екстра стига до 82 527 лв. Тук вече не става дума за рок, а за шок.

Спортните седалки отпред са добре оформени и удобни, предлаганото място отзад е прилично

ИЗВОД

T-Roc R безспорно е сред доставящите удоволствие малки SUV-ове. Напълно пригоден за всекидневието, но изискващ сериозни финанси.

Практично работно място, педалите при R са от неръждаема стомана

Още по темата