2020
Мощен като расов спортен автомобил и удобен като многофункционален CUV модел – новият T-Roc R е поредната звезда в моделната фамилия на T-Roc. Със своята максимална мощност от 221 кВт / 300 к.с., новото компактното попълнение в гамата на Volkswagen R ускорява от нула до 100 км/ч само за 4,8 секунди, а максималната скорост достига 250 км/ч, преди електрониката да ограничи устрема на върховата версия в гамата на T-Roc.
Съчетанието от свръхмодерния 2,0-литров задвижващ агрегат с технология TSI и интелигентната система за двойно предаване 4MOTION осигурява на новия спортен топмодел в успешната гама на T-Roc изключително динамично пътно поведение. Принудителното пълнене с турбокомпресор и системата за директно впръскване се грижат за постигане на впечатляващ въртящ момент още в ниските оборотни режими на двигателя – максималният въртящ момент от 400 Нм е налице още при 2000 об/мин, докато атлетичната максимална мощност от 221 кВт/300 к.с. от световна класа е на разположение чак до 5000 об/мин. Благодарение на широкия обхват на предавателните числа на трансмисията, двигателят на T-Roc R остава винаги в рамките на идеалния работен диапазон в практически всяка ситуация на пътя и може да осигури на водача пълната R мощ независимо от скоросттта на движение. Високоефективната спирачна система от своя страна гарантира сигурно и ефикасно намаляване на скоростта.
Аналогична система се използва и при Volkswagen Golf R с Performance пакет. Включената в стандартното оборудване на модела функция Launch Control осигурява потегляне със скоростта на излитаща ракета. Перфектен за амбициозните водачи е електронният контрол на стабилността ESC (Electronic Stability Control), който може да се изключи ръчно по желание. Стандартната седемстепенна предавателна кутия с два съединителя DSG е специално адаптирана към екстремните настройки на двигателя на T-Roc R, докато доказалата се в сериозни изпитания система за двойно предаване 4MOTION на Volkswagen разпределя огромната мощ на новия спортен модел между предните и задните колела в рамките на хилядни от секундата – според конкретните пътни условия и в зависимост от степента на сцепление на отделните колела. По този начин се предотвратява ефективно потенциалното приплъзване или блокиране на колелата с алуминиеви джанти и се гарантира възможно най-доброто сцепление с пътната настилка – включително при неблагоприятни метеорологични условия като валежи от дъжд и сняг, както и на трудни терени и нестабилни настилки като чакъл или груб паваж.
Забележителна външност
Външният дизайн на новия T-Roc R стига много по-далеч от това, което опционалният екстериорен пакет оборудване R-Line предлага по отношение на самоувереното спортно излъчване.
Броните и въздушните отвори с черни аеродинамични елементи в R-стил отразяват типичните характеристики и неповторимата стилистична философия на мощните представители на моделната фамилия Volkswagen R. Разбира се, това важи в същата степен и за логото R върху черната радиаторна решетка и върху капака на багажника отзад. Фаровете с LED елементи гарантират ярко като дневна светлина осветяване на пътното платно и отлична видимост на новия модел. Впечатляващите дневни светлини са вградени вертикално в специално разработената за R предна броня, с която върховата версия в гамата на T-Roc става наистина ярко различима дори и отдалеч. Блоковете на задните LED светлини са изпълнени с характерните за R моделите тъмночервени прозрачни панели, а двете сдвоени ауспухови тръби вляво и вдясно на задната броня са хромирани. Допълнително предлаганата изпускателна система „R” Performancе от титанови сплави е дело на специализираната в областта на високотехнологичните ауспухови уредби фирма Akrapovič и се отличава с характерен звук, отчетлив дизайн на изпускателните тръби и намалено с около седем килограма тегло. Разбира се, задните странични прозорци и задното стъкло на спортната версия са тонирани. Оформлението в долната част на вратите хармонира с основния цвят на каросерията, акцентирана от корпусите на на външните огледала в матов хром.
Продължете на следващата страница