2018
От много години очаквахме Golf-SUV – и той най-накрая е тук. С дължината си от 4,23 м новият T-Roc действително е голям колкото „нормален“ VW Golf, т.е. е достатъчно маневрен и удобен за паркиране в града. С височината си 1,57 м обаче T-Roc „задминава“ Golf с 13 см. 3 от тях „отиват“ към увеличения клиренс, останалите сe „начисляват“ към каросерията с по-висок покрив, гарантираща и по-висока позиция на седене. Злите езици говорят, че T-Roc бил истинският наследник на Golf Plus, който беше каран преди всичко от пенсионери. Спреният от производство през 2014 модел действително е висок колкото Т-Roc.
За разлика от Golf Plus обаче, новият T-Roc може да бъде поръчан и с двойното задвижване 4Motion – което е същото като при по-дългия с 25 см и по-висок с 10 „брат“ Tiguan. Именно от него идва Т-то в моделното означение; Roc (от Rock – англ. „скала“) трябва да подчертае „коравия“ характер на модела. Именно в това отношение обаче човек не трябва да очаква много от T-Roc: защото въпреки идентичната с тази на Тiguan техника офроуд талантите на кросоувъра не са особено силно изразени. Способностите за движение извън пътя не са ограничени нито от дългата първа предавка, нито от 4х4-системата, а от самата каросерия. Тя е базирана на MQB-платформата – и предлага клиренс от едва 160 мм. Тази стойност е типична за класа на мини SUV-овете. „Роднината“ по концерн Audi Q2 или конкуренти като Hyundai Kona или Mini Countryman не предлагат нещо по-различно. Но със своите 190 мм Tiguan е играч от съвсем друга лига, който ще стигне по-далеч от Т-Roc на пресечен терен. С оглед на ниската каросерия ви съветваме да поръчате опционалната защита за дъното на автомобила.
И какво се оказва накрая, че това е 4х4-машина за хубаво време? Tова впечатление засилва огледът на предната броня, която стига до долу ниско и е оформена като лопата. При нашите тестове на алпийски сняг и по сух пресечен терен трябваше да бъдем много внимателни, за да не създадем щети по дъното на автомобила. Това е малко жалко, тъй като по гладка, но хлъзгава повърхност Tiguan „стъпва“ много уверено и се радва на солидно сцепление по алпийските склонове. Все пак от VW са предвидили за T-Roc по-издръжливия вариант на DSG със съединители в маслена баня. Да, заради нуждата от помпа за маслото КПД-то на задвижващата система пада, но термичните резерви са значително по-големи, отколкото при другите DSG-та на VW със „сух“ съединител.
Особено ако ви се налага да теглите ремарке, тези резерви са много важни с оглед на натоварванията при потегляне по наклон или при маневриране. Благодарение на DSG-то в маслена баня VW осигурява на всички T-Roc с 4х4 1,7 т прикачен товар; при наклон 8% ограничението е до 1,9 тона. Подобни показатели са съвсем добри за класа.
Към момента има само две 4х4-версии на T-Roc: дизеловата 2.0 TDI със 150 к.с. (с ръчна или DSG-трансмисия), както и турбобензиновата 2.0 TSI (винаги с DSG). Taзи „анти-Downsizing” машина с означение ЕА888 Gen. 3B генерира типични за дизел 320 Нм максимален въртящ момент. Moщността й е електронно ограничена на не толкова впечатляващите 190 к.с. – които обаче имате на разположение чак до 6000 об/мин. DSG-кутията е настроена много добре – и ако не настъпвате газта до долу, трансмисията държи оборотите от ниски до средни, за да не скача горивната консумация – а от това динамиката не страда благодарение на сравнително ниското тегло. Моторът почти няма турбодупка.
А разходът? Той не е стряскащ, но все пак е далеч от този на дизел. Не успяхме да постигнем обещаните в проспектите 6,8 л/100 км дори при шофиране по екомаршрута. В реалния трафик минимумът беше 7,4 л – но за целта не сме вдигали повече от 120 км/ч. Когато карате по-бързичко, литрите се вдигат на 8,2. А ако препускате на пълна газ по германските магистрали, не се чудете, че бордовият компютър отчита около 10/100.
Данни за автомобила | VW |
Модел | T-Roc 2.0 TSI |
Двигател | 4-цил. редови, турбобензинов |
Разположение | отпред напр. |
Пречистване на газовете | 3-пътен катализатор |
Клапани/задвижване на разпр. валове | 4 на цил./верига |
Впръскване на горивото | директно и индиректно, многоточково |
Работен обем | 1984 cм³ |
Макс. мощност при об/мин | 140 кВт (190 к.с.)/4180-6000 |
Макс. въртящ момент при об/мин | 320 Нм/1500–4180 |
Окачване пр. | независимо, пружини |
Окачване з. | независимо, пружини |
Кормилно управление | ел. серво |
4х4-задвижване | с ламелен съединител |
Разпределение мощност пр./з. ос | 100:0 до 50:50 |
Тракшън контрол | ел. контролирани спирачни намеси |
Трансмисия | 7-степ. с два съединителя |
Каросерия | самоносеща |
Спирачки пр./з. | дискови вентилирани |
Гуми на тестовия автомобил | 225/40 R 19 |
Серийни гуми | 215/55 R 17 |
Обем на резервоара | 55 л (А95 Н) |
Прикачен товар със/без спир. | макс. 1900 / 740 (товар на теглича 80) кг |
Диаметър на завой ляво/дясно | 10,6/10,6 м |
Товар на покрива | 75 кг |
Базова цена | 48 821 лв. |
Извод
Технически погледнато, новият T-Roc е по-къс с 25 см и по-нисък с 10 см Tiguan. И точно затова е много сполучлив автомобил с добро окачване и повече от прилично задвижване – но и с по-ниска полезна стойност от „батко“ си, тъй като има по-малък багажник, по-нисък прикачен товар и по-малък клиренс. Цената не е ниска, а разходът при 2.0 TSI е висок.