VW T-Roc: когато Golf порасне до SUV

VW представя в лицето на T-Roc нов SUV в Golf-формат. AUTO BILD се докосна до новия модел и ви разкрива най-важното за него

2408
2017

С T-Roc VW тръгва по нов път. Човек лесно може да го нарече Golf SUV, но в действителност това не е просто по-високата версия на бестселъра от Волфсбург. VW пуска „малкия брат” на Tiguan като изцяло нова моделна линия. Размерите на Т-Roc доказват, че в сравнение с другите SUV-ове на VW Тiguan и Touareg (както и с другите от концерна Seat Ateca и Skoda Karoq), новият модел е в нова категория: с дължина 4,23 м той е значително по-къс от Tiguan и минимално по-къс от Golf (4,26 м). Формата на каросерията напомня по-скоро на компактен автомобил, отколкото на SUV с голям багажник. И междуосието от 2,60 м също е на нивото на Golf (2,62 м) – и това не е изненадващо, все пак под ламарините се крие MQB-платформата. В комбинация с къси надвеси и широчина около 1,82 м се създава атрактивна визия, с която на практика не можем да правим директни асоциации с Golf.

Явно при оформлението на задната част дизайнерите са използвали за вдъхновение Arteon, толкова нежно покривът „прелива” в задното стъкло. Подчертаните калници и пластмасовата облицовка създават рустикалния облик на кросоувъра. С T-Roc VW иска да достигне до нов кръг клиенти, за които вероятно актуалните модели са прекалено „послушни”. Затова и ръбестата каросерия може да бъде поръчана в актуалното днес двуцветно оформление – с цел максимална индивидуализация, съвсем по пример на „братчето” Audi Q2. Така Т-Roc напълно се вписва в модните тенденции и се готви да „разчисти” пътя за T-Cross на базата на Polo (от 2018).

При T-Roc качването в купето е лесно като при Golf Sportsvan. А след това? Погледът среща цветен кокпит, който след първия момент на изненада не създава загадки и радва с добра структурираност и прегледност. Както и при Polo има дисплей с размер до 8 инча – допълнен от две „врътки”. А това е прекрасно – те много ни липсват при Golf, нищо, че там екранът е по-голям с 1,2 инча. Материалите в кокпита на пръв поглед изглеждат добре – но при допир усещате, че пластмасата е доста твърда – но според VW подхождала на природата на автомобила.

Но да не мрънкаме прекалено – защото отвътре T-Roc е на топниво. Мястото отпред е предостатъчно, леко ориентираната към водача централна конзола създава усещане за простор и осигурява добра видимост към дисплея. Хубаво е, че този лайфстайл модел предлага и практичност: защото и отзад пътници с ръст до 1,95 м седят удобно. Специално изваяните форми в тавана осигуряват още повече място за главите, когато е поръчан панорамният покрив – единствено при качване трябва да се внимава. Малко по-сложно е с товарите, защото товарният ръб на багажника с обем 445-1290 л е малко висок – което не е изненада при SUV. В сравнение с Golf пространството за товари е с 65 л повече (и с 20 л отгоре при свалени седалки).

Удобен, стабилен на пътя и солиден: T-Roc се кара като Golf със „софтроуд” амбиции, но (все още) без изразен спортен дух. Развиващият 190 к.с. 2-литров TSI е комбиниран с 4х4-задвижване и 7-степенна DSG-трансмисия. Всичко това резултира в задвижващ тракт, който гарантира спокойно придвижване. Динамичните постижения са добри: спринтът 0-100 км/ч отнема 7,3 сек, а максималната скорост е 228 км/ч, но въпреки това тягата прави впечатление на по-слаба в сравнение с 2-литровия дизел. По извънградски пътища трансмисията прибързва с включването на по-висока предавка. В спортен режим човек би се радвал да ползва „перата” на волана, но за тях ще трябва да доплати. T-Roc е с безупречна управляемост и достатъчно маневрен, а окачването е изненадващо добро.

По отношение на асистиращите системи T-Roc предлага най-актуалното от гамата на концерна: винаги на борда са Front Assist с функция за автоматично спиране в града и разпознаване на пешеходци, както и асистент за следене на лентата. Опционални са адаптивен темпомат (работещ при скорост между 30 и 210 км/ч), асистент за разпознаване на пътни знаци, асистент за смяна на лентата, асистент за паркиране, както и за движение в задръствания.

В гамата от задвижващи агрегати влизат три бензинови и три дизелови моторизации. Те са ни добре познати от други модели на концерна. Базовият е 1.0 TSI със 115 к.с. и три цилиндъра. Топдвигателят е 2.0 TSI със 190 к.с., серийно 4х4 и DSG. Между тях е позициониран 1.5 TSI със 150 к.с. (DSG и 4х4 като опция). Дизелите са с абсолютно същите нива на мощност: 1.6 TDI със 115 к.с., 2.0 TDI по избор със 150 или 190 „коня”. Най-мощният дизел също е серийно с 4х4 и 7-степенна скоростна кутия с два съединителя. Всички версии с двойно задвижване позволяват настройка на профили на шофиране (Street, Snow, Offroad, Offroad, Individual). В Германия цените на модела ще стартират от около 20 000 евро, очакваме за България колата да бъде малко по-изгодна.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин