VW Polo R WRC: следващата генерация


12
апр.
2016

37 победи в 42 ралита – Volkswagen Polo R WRC доминира в шампионата на планетата още от 2013 г. Този сезон разработеният в Хановер и Волфсбург модел с двойно задвижване не е победен дори веднъж и по всичко личи, че се е запътил към поредната си четвърта титла. На конкуренцията й остават само надеждите за 2017 г. Тогава картите ще бъдат раздадени отново – благодарение на нов технически регламент.

Автомобилите от топкласа, означени като World Rally Cars (WRC), ще бъдат още по-атрактивни благодарение на по-широка следа и по-големи спойлери – и най-важното: ще бъдат още по-бързи. Защото рестрикторите на турбото при 1,6-литровите агрегати ще осигуряват повече входящ въздух. Така по официални данни мощността ще бъде вдигната от 320 на близо 380 к.с. Същевременно минималното тегло е свалено с 25 килограма до 1175.

Активните в световния шампионат отбори Volkswagen, Hyundai, Ford и Citroën от месеци тестват компоненти на следващата генерация WRC-машини в актуалните си „бегачки”. „Новаците” от Toyota малко изостават с изпитанията – при тях те трябват да започнат най-рано в края на април.

Рутинираният Грьонхолм се грижи за тестовете

От Volkswagen, където като тест-пилот работи Маркус Грьонхолм (48), отново са с една стъпка пред опонентите си. Германският тим, за който кара 3-кратният първенец на планетата Себастиан Ожие (32), е първият, който ни дава възможност да хвърлим поглед към колата за 2017 г.

„Ние усилено работим върху разработката на следващата генерация Polo R WRC”, казва директорът на Volkswagen Motorsport Йост Капито (57). Отборите имат време до края на октомври – най-късно тогава те трябва да представят новите си машини на FIA. Само така колите ще могат да получат хомологация за рали „Монте Карло” през януари 2017 г.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: