VW Polo GTI – тествахме го!

Volkswagen представи шестото поколение на VW Polo - естествено то ще има GTI версия. Малкият спортист междувременно е постоянен член на семейството GTI. Ще го представим и ще споделим впечатленията си от теста


8
дек.
2017

Интериорът на модела е издържан в типичен за GTI маниер. Дизайнерският език на базовото Polo обаче си личи – усещането за простор е като в обикновения вариант на модела, тоест по-скоро за компактен клас, отколкото за малка кола. Позицията на седене е по-ниска, което естествено подхожда на спортното Polo! Скосеният отдолу кожен волан с червени шевове е задължителен за GTI, като трябва да споменем, че фината кожа на волана е много удобна. Спортните седалки също са много добре оформени и естествено с карирана тапицерия – както някога първото GTI. Страничните опори са с кожена тапицерия – в черно са също колоните и тавана на автомобила. Топ-Polo-то е серийно оборудвано с осветление на интериора, но като цяло вътрешното пространство на бестселъра следва максимата: спортно където е необходимо, но въпреки това напълно пригодено за всекидневието.

Моделът носи по външността си типичните елементи на GTI: решетката на радиатора с характерната си структура, както и по-внушителната предна броня със спойлер. Естествено не липсва и червената ивица GTI. Отзад имаме спойлер на покрива в цвета на автомобила, LED-светлини, дифузьор и двоен ауспух с хромирани бленди. Серийните джанти са 17-цолови, могат да бъдат поръчани дори и 18-цолови. Впечатление правят червените спирачни апарати. Каросерията е по-ниска с 15 милиметра, което осигурява още по-стабилна позиция на пътя.

Новият 2-литров TSI мотор е с 200 к.с. (предшественикът: 1.8 TSI със 192 к.с.). В комбинация с автоматичната трансмисия с два съединителя DSG той ускорява тежащото 1,35 тона Polo GTI за 6,7 секунди до темпо 100 км/ч Максималната скорост на Polo GTI е 237 км/ч.

В нормален режим Polo GTI се управлява като мощен, но напълно всекидневен модел. Спокоен, тих и с комфортно окачване.

Щом обаче включите спортния режим, колата показва другата си страна: електрониката реагира супербързо, окачването се втвърдява значително, реакцията на педала на газта става по-отровна, а управлението – много по-директно.

Звукът става по-як – подобаващо на спортен модел. Спортният режим позволява стабилна позиция на GTI в завоите, дори и при постоянните опити на задницата да потанцува в бързите завои. Управлението е прецизно, а гумите с размер 215 никога не губят сцепление. Тук естествено помага и серийният блокаж на диференциала.

Още по темата