VW Polo на старо: защо всички тичат подире му

Предсказуем като чиновник, точен като часовник... има много причини да изберете евтиния употребяван VW Polo.


15
ян.
2018

TUV имаше забележки относно неправилната настройка на фаровете единствено при първите модели след рестилизацията

Най-късно след петгодишна експлоатация и Polo се нуждае от нов акумулатор. Подмяната е скъпа единствено при дизела.

Да, 1,0-литровият двигател ни харесва! Той пести гориво по-добре от много модерни високотехнологични возила, а 45-те му конски сили са предостатъчни за движение в градски условия. Пътуващите често на дълги разстояния би трябвало да се насочат към варианта с 60 к.с.

Внимание при скъсани маншони! Ако мръсотията проникне в лагера, той скоро ще се нуждае от подмяна.

Спомагателните агрегати от рода на алтернатора са скъпи, но се считат за изключително издръжливи.

Скобите за затягане на гумените тръбопроводи лесно се разхлабват и могат да изпаднат. Редовни проверки ще ви предпазят от неприятни изненади.

Барабанните спирачки обикновено не създават проблеми – шумното и досадно скърцане може да се дължи само на силно замърсяване.

Серийно предлаганата след 1997 г. система АВS (преди това срещу доплащане) е важен фактор за овладяването на опасните ситуации на пътя и затова не бихме ви препоръчали покупката на Polo без ABS. Споменавайки оборудването, бихме ви препоръчали да не се скъпите за модел със сервоуправление – при всяка маневра за паркиране ще се поздравявате за избора… Климатичните инсталации, от друга страна, са хубаво нещо, стига да работят. За съжаление при по-старите модели това рядко се случва, което най-често се дължи на занемарената им поддръжка. При всички случаи преди покупка си заслужава да изпробвате надлежно инсталацията.

Типичният Polo е с три врати и бензинов двигател

Polo без течове на масло има само в старите проспекти

Няма Polo без загуби на масло – нищо че са в приемливи граници… Естествено, това е добър аргумент за смъкване на цената и относително лесен за отстраняване недостатък – най-често е необходимо само дозатягане на всички болтове на маслената вана на картера и нещата започват да изглеждат по друг начин. По-неприятна е ситуацията, когато прокапе масло между мотора и трансмисията, което означава, че трябва да се смени уплътнителният пръстен на вала. А преди това да се демонтира предавателната кутия….

Арматурното табло е лесно за проумяване и обслужване. Въртящите регулатори са прегледни и удобни.

Моят Polo, впрочем, бе сполетян от същата съдба – след продължителна употреба бе подарен на приятелката, която след множество увреждания на ламарините все пак успя да вземе пари за него… Polo си остава търсен автомобил. Собствениците му знаят защо…

Възможни са и 800 км без болки в кръста. По-дългите отсечки изискват известна саможертва…

През 1994 г. понятието „гъвкавост“ все още имаше друг смисъл. Поне за VW…

Още по темата