2018
Всъщност аз самият следва да знам отлично отговора на този въпрос… дори и напредналите във възрастта си Polo, никога не залежават по автокъщите.
През студентските ми години в средата на 90-те с неохота ползвах трамвай за маршрута между общежитието, университета и ежедневните купони – това отнемаше много време, а е известно, че времето на студентите никога не достига. Също както и парите… Затова решението изкристализира под формата на VW Polo 1.0 с мощност от 45 к.с. и спартанско оборудване, граничещо с посегателство над човешките права. В същото време обаче това возило ми осигуряваше максимална мобилност при минимални разходи – какво повече му трябва на един студент?
Днешните студенти, намиращи се в подобна ситуация, са oще по-улеснени – с годините позастаряващият Polo стана далеч по-евтин, но не и по-лош… В статистиките на TUV той заема достойно място сред групата на вдъхващите доверие превозни средства, а технически зле са единствено екземплярите, лишени от собствениците си от каквато и да било грижа и поддръжка.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА VW POLO В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Малкият мотор с 45 к.с. се държи образцово на бензиностанцията
Еднолитровият двигател е образец на бензиностанциите и в добри дни може да се задоволи с по-малко от 6 л бензин… Той обаче никак не обича дълги пътувания по автомагистрали. Въпреки че неговите 45 к.с. са далеч от прилагателното „динамични“, те са предостатъчни, за да скъсат ангренажния ремък и да предизвикат необходимост от скъпоструващ ремонт. При прегряване на четирицилиндровия агрегат се налага поставянето на нова гарнитура на главата на цилиндровия блок, което също е скъпа операция в сервиза. От личен опит обаче знам, че тази относително проста операция може да бъде свършена и със собствени сили… Роlо не обича и студа, който може да причини редица съвсем небезобидни увреждания по двигателите. Въжето на съединителя при Polo не се числи към най надеждните връзки между трансмисията и педала – без значение от вида на двигателя, работещ под предния капак на автомобила. И в този случай обаче става дума за проста конструкция, която позволява подмяната да се извърши за кратко време.