VW Phaeton: лукс за малко пари

Флагманът на VW е най-дълго произвежданият модел в луксозния клас - над 12 години. Като употребяван автомобил луксзоният "лайнер" от Дрезден се предлага във всички ценови сегменти. Но невинаги евтиният Phaeton е и изгоден


22
юни
2017

ТОЙ ТРЯБВАШЕ ДА Е МАЩАБЪТ В ЛУКСОЗНИЯ КЛАС – това бе идеята на VW при представянето на Phaeton през 2002 година. Изработван на ръка, в специално създадена манифактура в Дрезден, близък в техническо отношение с английския аристократ Bentley. Иновативният Phaeton трябваше да се превърне в короната на моделната палитра на VW с големи двигатели, луксозно оборудване и перфектна изработка. Но продажбите бяха скромни. И това не се дължеше на качествата на Phaeton, а на имиджа. Недостатък, който го преследва и като употребяван автомобил. Миозина го смятат за „напудрен“ Passat и не се интересуват от неговия стремеж към сдържаност. Но скептиците пропускат много: пътниците пътуват изолирани от външния свят и се наслаждават на ексклузивен комфорт. Серийни са изисканото дърво, почти перфектната климатична инсталация без течение, въздушното окачване Airmotion, големите седалки и High-End музикалната система. Има и 6-цилиндрови модели, но Phaeton е и стински привлекателен със сложните W12 бензинови и V10 дизелов и мотори. А такива екземпляри могат да бъдат открити дори за 10 000 лева. Но бъдете внимателни, рискът е огромен! А сега и добрата новина: добре поддържаните екземпляри вече също не са скъпи.

ЗА 10 000 ЛЕВА ПЪТУВАТЕ КАТО ГОЛЕМИЯ ШЕФ? ВЪЗМОЖНО Е – ТЕОРЕТИЧЕСКИ

10 ЦИЛИНДЪРА ЗА 10 ХИЛЯДАРКИ. ЗВУЧИ примамливо: да пътувате като канцлера на Германия по времето на Шрьодер – само за 10 000 лева. Но бъдете внимателни: VW Phaeton V10 TDI не се превръща в изгодна оферта само защото за 10 години е изгубил 95 процента от стойността си. И това се вижда от тестовото шофиране на евтиния VW Phaeton

Толкова благородно: повече лукс не предлага и сходният Bentley Continental

 

Безбройните удари от камъчета говорят за живот, прекаран с висока скорост в лявата лента

В средносрочен план Phaeton като този на снимките е гаранция за фалит на домакинството. И то без шансове за спасение. Наистина внушителната тяга на 10-цилиндровия битурбо дизелов двигател с 313 к.с. и 750 нютонметра е много впечатляваща, но липсата на добра поддръжка и обслужване са си казали думата: бордният компютър съобщава за проблем с въздушното окачване, автоматичната трансмисия придърпва, а по времена теста цялата електроника „забива “ тотално. Пълна трагедия!

Ръжда по дъното – ясен индикатор за занемарена поддръжка и грижи

Това не подхожда на изисканото излъчване: избелелите емблеми на джантите

Освен това колата няма и филтър за твърди частици. И изглежда окаяно с множеството вдлъбнатини, ударите от камъчета и драскотините, с потъмнелите си хромирани детайли и износения интериор. Усещането ни е, че колата е изминала по-скоро 360 000, отколкото изписаните на километража 165 000 км . И който иска да приведе в добро състояние луксозния автомобил, трябва да инвестира цяло състояние. По-добрата идея: да похарчите малка повече пари за по-добър екземпляр. Този тук е по-скоро за моргата.

Рай за водача, кошмар за механиците: ремонтите на V10 са дяволски скъпи

Ръждясалите лайстни, както и корозиралите алуминиеви врати са типичен проблем на Phaeton

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >