2017
ПРЕЗ 80-ТЕ ГОДИНИ нещата бяха ясни: семействата се возеха в Passat Variant. В модификацията CL той разполагаше с достатъчните 75 к.с. и беше изгоден. Но през годините размерите и цената на Passat се увеличиха значително. И в това няма нищо чудно, защото междувременно най-големите купувачи са фирмите. Тези автомобили, почти винаги с TDI под предния капак, навъртат много бързо километрите по германските магистрали. Но като употребяван автомобил Passat отново става интересен за частните лица, особено произвежданото от 2014 година шесто поколение. Важно е да знаете: според концерна големите фейслифтове се обозначават като нови модели, поради което моделното семейство се нарича В8, а не В6.
Автомобилът на снимките, който се продава в Autohus в Бокел (www.autohus.de), е навъртял 205 000 км за 2 години. И то невинаги бавно, както се вижда от очуканата от камъчета предна част. Дизеловият двигател EA288, наследник на манипулирания и скандално известен EA189, работи добре и е издръжлив. Освен това всички В8 отговарят на нормата за вредни емисии Eвро 6. Но не всички варианти са оборудвани с SCR катализатор.
В интериора ни дразни относително обикновеното арматурно табло, което също като окачването има склонност към трополене. Силните звуци от окачването при движение също са чест проблем за марката. За сметка на това седалките и качеството на детайлите са убедителни. Превключвателите не са износени дори и след 5 обиколки на Земното кълбо. И тъй като VW по традиция се справя добре с антикорозионната защита, рискът в това отношение при покупка на старо е нисък. Доста по-проблематичен е софтуерът. Особено при ранните модели електрониката често се „побърква“, което води до отказ на навигационната система, камерите, както и множеството асистиращи системи. Ето защо най-малък е рискът при опростените базови модели. А те са и най-евтини и поради това са препоръчителни за семействата. Все пак преди 30 години Passat се справяше със задачите си много добре дори и без никакви подобни помощници.