VW Passat B5: внимавайте с ремъка!

Passat е изключително популярен автомобил, въпреки че тази популярност според нас със сигурност не се дължи на качеството

1212
2017

Имам приятел, който спокойно може да служи за пример на типичен собственик на Volkswagen Passat – улегнал, щастлив човек с хубаво жилище, три симпатични дъщери и добра жена… Нетипичното при него е пълното му задоволство от комби-версията Variant – очевидно все още съществуват и такива собственици на VW, защото той междувременно кара трето употребявано комби от този модел и твърди, че никога не е имал сериозни проблеми. От обратната страна на „медала“ са многото клиенти на VW и читатели на AUTO BILD, които пълнят кутията с оплаквания в редакцията. Писмата не са никак малко, а в тях се разказва за ядове със сервизните работилници, за технически проблеми и за отказ за поемане на ремонтните разходи по фабрични дефекти от страна на фирмата-производител. До извода, че при този модел съществуват немалко проблеми, достига и анализът на AUTO BILD, направен въз основа на данните на Германската служба за технически надзор. Според него VW Passat на пет години заема незавидно място в класацията по брой и вид на откритите по време на основните технически прегледи на TUV дефекти.

Който „икономиса“ от смяната а ангренажния ремък, рискува да предизвика основен ремонт на двигателя

В статистиката на TUV VW Passat заема едва 69-о място

Трябва да се отбележи, че 69-ото място е твърде унизително за германски автомобил от среден клас, който не е никак евтин и който, наред с Golf, има амбицията да служи за витрина на фирмата от Волфсбург. Трябва да се отбележи обаче и друго – явно предразположението към дефекти не се отразява негативно върху популярността на Passat, защото добре поддържаните екземпляри не чакат дълго купувач и по автокъщите. Особено търсени са версиите с дизелови двигатели TDI и комби Variant – по възможност в сребрист или черен цвят. За разлика от тях моделите с мощни бензинови двигатели и екзотични цветове определено не са по масовия вкус и сменят собственика си само след сериозен пазарлък и значителен отбив от цената.

Независимо от мястото и предназначението си, шарнирните съединения в Passat в повечето случаи се разбиват след кратък пробег

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА VW PASSAT B5 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

За съжаление въпросът дали даден Passat е лош или добър, често трябва да се отправи преди всичко към предишния собственик, който едва ли би бил искрен докрай… Всъщност, ако към влошеното поради икономии качество на VW се добави лоша или никаква поддръжка от страна на собственика, то при този автомобил възникването на по-сериозни повреди е програмирано и е само въпрос на време. Типичен пример в това отношение е ангренажният ремък – подмяната му при версиите с двигатели TDI V6 с 150 к.с. струва доста сериозна сума, която мнозина биха предпочели да си спестят. Този подход обаче е крайно непрепоръчителен, тъй като скъсаният ремък неминуемо ще съсипе безкрайно по-скъпия двигател.

Внезапно се повредиха хиляди датчици

Много често обаче неблагонадеждността на Passat се дължи единствено и само на производителя. По никакъв друг начин не може да бъде тълкувана „епидемията“ от внезапни повреди на хиляди датчици за дебита на постъпващия в двигател явъздух през 2003 г. Тогава AUTO BILD се бори за постигане на благоприятно за клиентите извършване на ремонт за сметка на фирмата дотогава, докато VW не склони. „Стачкуващите“ механизми за задвижване на стъклата, напуканите гумени втулки по ходовата част и проникващата във вътрешното пространство вода също не са признак за добро качество.

Сред най-честите ядове са напуканите спирачни маркучи, разбитите шарнирни съединения и дефектните датчици за дебита на постъпващия в двигателя въздух

Списъкът на читателските оплаквания е още по-дълъг – разбити главини на напречната кормилна щанга, намаляване на спирачното усилие при влага, счупени пружини на ходовата част, ръжда след четири години по задния капак, напукани спирачни маркучи, дефектни ламбда-сонди (почти всяка конструктивна част е била вече споменавана в негативен смисъл).

Помпата за впръскване на гориво при дизелите TDI често излиза от строя при автомобили, зареждани с биодизел

Всичко това в крайна сметка води до заключението, че не можем да ви препоръчаме този автомобил. Просто вероятността вашият нов стар Passat да ви направи толкова щастлив, колкото моят приятел, е минимална…

При погрешно обслужване на климатичната инсталация арматурното табло бързо се пълни с вода.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин