VW Passat Alltrack 4Motion: комби мечта на старо?

1806
2024

Като кросоувър VW Passat Alltrack 4Motion се насочва към клиентите на комбитата и на SUV-овете. Струва ли си покупката?

Да се отклониш от утъпканите пътища не винаги е лесно. През 2014 г. обаче VW пусна именно поради тази причина вариант Alltrack на представеното осмо поколение на Passat (B8). Като впечатляваща кросоувър версия произведеният в завода в Емден автомобил от среден клас изпъква сред деловите си събратя. Внушителни 19-цолови джанти Albertville с гуми с размер 245, както и предпазни елементи по цялата каросерия го отличават на външен вид.

За светлина и свеж въздух на борда се грижи опционалният панорамен стъклен покрив

По отношение на вътрешните си добродетели моделът не бива да се притеснява от конкуренцията вече от десетилетия насам. Предлаганото място е щедро и на двата реда. Дори и двуметрови пасажери ще се чувстват удобно вътре. А багажникът е наистина огромен. Дори и много от моделите от по-горния клас не се справят по-добре. Нашият тестови автомобил с първа регистрация от януари 2018 г. е струвал 120 000 лв. При това без опционалните луксозни екстри като седалки с кожена тапицерия, електрически отварящ се заден капак или мощната аудиосистема Dynaudio.

Изпробваните стотици хиляди пъти издръжливи седалки на Passat

Все пак водачът може да се радва на адаптивния темпомат, на особено удобната седалка с 14-степенно регулиране и функция за масаж и лесно обслужващия се 8-инчов монитор на инфотейнмънт системата Composition. Липсват асистент за поддържане на пътната лента, камера за заден ход и система за разпознаване на пътните знаци – те са се предлагали само като екстри.
На външен вид на нашия тестови автомобил с цена 44 000 лв. не му личи, че е изминал 156 851 км. Уредът за измерване на дебелината на лака установи, че предният капак е пребоядисван. Тапицериите на седалките имат петна, а облицовките на багажника са малко износени. По време на пробното шофиране ни направи впечатление, че адаптивното окачване притежава добра настройка, но амортисьорите не изглеждат съвсем нови.

Щедро място, убедителна ергономичност. Аналогов часовник на централната конзола – само до фейслифта

Леките скърцащи шумове във вътрешното пространство при преминаване през напречни фуги ни карат да се съмняваме в качеството. Опционалният електрически стъклен панорамен покрив осигурява свеж въздух в купето. А кой двигател е подходящият? Базовите моторизации на обикновените варианти на Passat са спестени на Alltrack. Той залага на уверени 2-литрови турбомотори с Euro 6. Като 2.0 TDI той разполага със 150 или 190 к.с. тестваният от нас битурбо вариант разполага с 240 к.с. и внушителните 500 Нм максимален въртящ момент. Мощните бензинови двигатели разполагат с 220 или 272 к.с., но са само 4-цилиндрови.

Големите пробези са типични за предпочитания като служебен автомобил Passat

А какви са картите на Alltrack като автомобил за всекидневието? Доста добри. Благодарение на серийното двойно задвижване 4Motion с халдекс съединител ви е гарантирано добро сцепление. 17,4 см клиренс са с 2,75 см повече от при серийния Passat, но не носят увереност извън пътя. С теглич можете да теглите максимум 2,2 т (без спирачки 750 кг).

Битурбо мотор с 240 к.с.: до фейслифта през 2019 той е чувствителният топдизелов двигател в Passat Alltrack

Преди покупка проверете серийната защита на дъното на автомобила. Дълбоките драскотини и следи са индикация за често използване на Alltrack извън асфалтираните пътища. Важна е също и проверката на сервизната история. Особено при чувствителният топ-TDI тя трябва да е безупречна: на всеки 120 000 км трябва да се сменя ангренажният ремък, а маслата на трансмисията и съединителя – на всеки 3 години или на 60 000 км. Единствено тогава Passat остава толкова солиден, колкото обещава външният му вид.

Alltrack винаги се предлага като комби Variant. Но и иначе 95 процента от клиентите на Passat избират комби версията

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин