2017
Това беше автомобилът-мечта на татковците с многобройна челяд… Просторен, здрав и с място на задните седалки, на което биха завидели немалко лимузини от висшия клас.
Междувременно изминаха цели 29 години от дебюта на поколението на Passat, отличаващо се с малкия кръгъл отвор с емблема на VW на носа. 29 години, през които дори и бавните темпове на овехтяване ерозираха цената на търсения комби-модел Variant до ценово ниво от 500 евро на пазара за употребявани автомобили в Германия. Въпросът сега е дали ветеранът все още може да се препоръча на семейства с отънял бюджет, или е по-добре да се избягва, защото неминуемо ще се превърне в бездънна каца, поглъщаща много пари?

Ако охлаждащата течност мирише неприятно на изгорели газове, това е признак за дефектна гарнитура на главата на цилиндровия блок
По принцип употребяваният модел на VW може да изтъкне редица аргументи от различно естество в своя полза. Така например, на практика почти няма опасност да се наложат скъпоструващи операции по отстраняване на щети от корозия. Изключително зле поддържаният екземпляр от 1991 г., който използвахме за илюстрация, опровергава донякъде това твърдение (ръждясалото легло на резервната гума беше „закърпено“ лесно, а други сериозни язви по каросерията все още няма), но по правило моделът няма проблеми с ръждата. Друга много важно предимство на популярния модел е морето от всевъзможни резервни части за него – на пазара има предложения с безкрайно разнообразие на качество, произход и ценово равнище. Както се казва – има по нещо за всеки джоб…

Отлаганията на котлен камък могат да означават появата на теч от водната по па или пропускащи връзки на водните съединения.Често причината е в затягащите скоби.
Дефектните спирачни маркучи са известна напаст при моделите на VW от онова време
Освен това предното окачване на това поколение на Passat е буквално „бомбоустойчиво“ – за съжаление във Волфсбург и до днес не могат да повторят това свое уникално постижение… Има проблеми с гумено-металните втулки на задното окачване, но тяхната подмяна става бързо и евтино. Изключително важно е да се проверят спирачните маркучи, които са “ хронично заболяване“ при моделите на VW до края на 90-те години. Самите спирачки почти не създават ядове, като се изключат редките случаи на блокирали задни спирачни апарати или пропускащи цилиндри.

Небрежно шпаклованата, „замазана“ фуга на калника най-вероятно е следствие от лека катастрофа. Майсторите определено са били некадърни.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА VW PASSAT VARIANT В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Течове нерядко се наблюдават и при компонентите от задвижващия тракт. Масло пропускат както уплътнителните пръстени на коляновия и разпределителния вал на двигателя , така и пръстените на първичния и вторичния вал на предавателната кутия. Неприятното е в това, че подмяната на тези уплътнения отнема много време, което оскъпява ремонта. Още по-скъпо става, когато прегори гарнитурата на цилиндровата глава или двигателят прегрее и блокира поради загуба на охлаждаща течност. За съжаление това се случва често, тъй като много малко от моделите разполагат с датчик за нивото на водата. От друга страна, причините за течовете са много: материалът на изравнителния съд става трошлив и съдът се пука от налягането, водните помпи текат, а повечето от съединенията отдавна са за смяна…

Ауспухът е сменен неотдавна,но е свързан доста небрежно. Нивото на шума може да се снижи чрез уплътняване с кит за ауспуси.
При полагане на достатъчно грижи за надеждното смазване и охлаждане обаче, двигателите на този модел могат да издържат вечно. Това се отнася най-вече за бензиновите агрегати, сред които изключение правят само някои прекомерно „пришпорвани“ VR6. При шестцилиндровия мотор в отделни случаи може да се скъса и ангренажната верига, но за сметка на това при останалите мотори с ангренажен ремък почти не се срещат проблеми от подобен род. Повишено внимание изисква само появилият се на пазара след голямата модернизация на модела в края на 1993 г. ТDI-двигател, при който е възможно вихровите камери в главата на цилиндровия блок да се разхлабят и паднат в цилиндрите! Предходният модел с работен обем 1,6 л и мощност 80 к.с. пък проявява склонност към пукане на цилиндровата глава и течове от горивонагнетателната помпа.

Носещата рама на предния мост и двигателя е започнала да ръждясва, но още не е изгнила. Известни са и по-тежки случаи.

Причината за омасляването между двигателя и предавателната кутия може да е и в двата агрегата, които трябва да се проверят поотделно.

Предният мост се отличава с недостижимото „старо“ качество на VW – преждевременни хлабини се получават единствено при кормилни щанги.