VW, Opel и Mercedes: любимите автомобили на българина

1103
2018

Трите германски марки са с най-много регистрации според статистиката на МВР

С почти 460 хил. регистрации Volkswagen остава най-предпочитаната марка автомобил в България, става ясно от изнесените от МВР данни за февруари 2018 г. На второ място в класацията се нарежда Opel с близо 370 хил. коли, а третото остава за Mercedes (277 хил.). Четвъртaта позиция е за Renault (215 хил.), а петата и шестата – съответно за Ford (207 хил.) и Peugeot (185 хил.). В традиционната битка на германските премиум брандове след „звездата“ от Щутгарт се класират Audi (170 хил.) и BMW (141 хил.). В страната с най-ниски заплати от EС са регистрирани над 50 Rolls-Royce, около 75 Ferrari-та, близо 200 Bentley-та и над 60 Tesla.

Автомобилният парк в страната ни определено не страда от липса на пъстрота – но за съжаление възрастта остава основният му проблем. 37% от общо регистрираните 3,62 млн. коли у нас са на повече от 20 години, 29% са в диапазона 15-20 години – което за поредна година не е изненада с оглед на най-неадекватната политика по отношение на екологията на МПС в Общността и, разбира се, на ниската покупателна способност на средностатистическия потребител на МПС в България. От официално обявените 305,4 хил. коли за изминалата година 46,9 хил. продадени са нови. Разбира се, от тях не е ясно колко точно са реекспортираните, благодарение на които много от дилърствата у нас успяват да оцеляват в сложната икономическа ситуация. Донякъде позитивно изглежда фактът, че по-голямата част от вносителите на нови автомобили отчитат ръст – сумарно за целия сектор той е над 10% спрямо 2016. Oколо една трета от реализациите с първа регистрация на територията на България се пада на SUV-овете – които на практика вече влизат в почти всеки автомобилен клас като дериват „на кокили“ на стандартните модели.

Бурните дискусии около Дизелгейт и забраните за движение в различни големи градове по света, изглежда, не плашат българина – поне на този етап: според официалната информация 1,17 млн. от леките автомобили са дизелови, а 1,38 млн. – на бензин. Разбира се, във втората цифра влизат и неясен брой конвертирани на метан/пропан-бутан, които не са с официално обявено алтернативно задвижване. Иначе според данните на МВР „газифицираните“ машини у нас са около 187 хил. Ръст се наблюдава при хибридите (3745) и електромобилите (407) – но той сякаш е само за цвят на общата картина, обвита в „сянката“ на демонтирани катализатори, „затапени“ EGR-и и изхвърлени филтри за твърди частици.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин