VW Multivan и California получават plug-in хибридно двойно задвижване

1111
2024

Volkswagen Лекотоварни автомобили представи електрифицираните версии на Multivan и California с нова, прогресивна plug-in хибридна система за задвижване с двойно предаване. Високоефективната система съчетава възможността за движение на изцяло електрическа тяга с продължителен автономен пробег и максимално сцепление на различни пътни настилки. Системната мощност на рlugin хибридното задвижване е 180 кВт (245 к.с.), а в състава на хибридната система влизат новият високотехнологичен четирицилиндров двигател 1,5 TSI evo2, електродвигателят на предния мост и втори тягов електрически агрегат, задвижващ колелата на задния мост. Захранването на двата електродвигателя се осигурява от нова литиево-йонна акумулаторна батерия с енергиен капацитет 19,7 кВтч, която позволява изцяло електрически пробег до 95 километра при Multivan и до 91 километра при California. Новите Multivan eHybrid 4MOTION и California eHybrid 4MOTION ще могат да се поръчват и в България през 2025 г.

Второто поколение plug-in хибридна система за задвижване на практика превръща култовия Multivan и емблематичния кемпер California в електромобили за изпълнението на повечето ежедневни задачи и пътувания. В същото време и при необходимост от изминаване на по-дълги разстояния, изключително ефективната и икономична система за задвижване впечатлява със своя дълъг комбиниран пробег с едно зареждане на резервоара и акумулаторната батерия.

Plug-in хибридната система за задвижване на Multivan и California е напълно нова разработка и представлява второто поколение eHybrid. В новите Multivan eHybrid 4MOTION и California eHybrid 4MOTION се използва високотехнологичен бензинов двигател със система за принудително пълнене чрез турбокомпресор и обозначение 1,5 TSI evo2. Четирицилиндровият агрегат развива максимална мощност от 130 кВт (177 к.с.) и се отличава с множество високотехнологични характеристики, като например турбокомпресора с променлива геометрия VTG (variable turbine geometry), високоефективната система за впръскване на гориво под високо налягане от 350 бара, както и с не по-малко ефективния горивен процес TSI-evo. По този начин се осигурява необходимата за съществено намаляване на разхода на гориво и емисиите високо ниво на енергийна ефективност на двигателя. Мощният и икономичен бензинов агрегат е съчетан с електродвигател с мощност 85 кВт (115 к.с.), интегриран в plug-in хибридния модул заедно с трансмисията с два съединителя (DSG) на предния мост.

DSG трансмисията със заводско обозначение DQ400e evo е проектирана специално и допълнително усъвършенствана за употреба в състава на plug-in хибридната система за задвижване. Тези специални усилия, положени от инженерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили дават възможност за прилагане на нова, още по-ефективна стратегия на управление на хибридното задвижване. Третият основен технически модул в състава на новото задвижване е тяговият електродвигател на задния мост с торсионна греда. Електрическият агрегат е с мощност 100 кВт (136 к.с.) и също както електромотора на предния мост е синхронен електродвигател с постоянни магнити. Сумарният системен въртящ момент на двигателя 1,5 TSI evo2 и електрическите задвижващи агрегати възлиза на 350 Нм, а максималната мощност на хибридната система е на разположение от момента на потегляне.

Друг ключов компонент на plug-in хибридното задвижване е новата високоволтова акумулаторна батерия. Със своя капацитет от 19,7 кВтч тя предлага почти два пъти по-високо нетно енергийно съдържание в сравнение с използваната в предишния Multivan eHybrid с предно предаване акумулаторна батерия.

Новата plug-in хибридна система за задвижване с двойно предаване на Multivan и California е първaта по рода си във Volkswagen Group и за първи път съчетава най-новото поколение на системата eHybrid на основата модулната конструктивна платформа за модели с напречно разположени двигатели (MQB) с допълнително, изцяло електрическо задвижване на задния мост. Стартът и потеглянето на при Multivan и California eHybrid 4MOTION винаги става на изцяло електрическа тяга – стига външната температура да не е по-ниска от минус 28 градуса по Целзий. При движение със скорост до 65 км/ч задният електромотор винаги се включва, за да осигури „помощ при потегляне“ със задвижване на четирите колела. Разбира се, електрическото задвижване на задния мост е на разположение и когато зарядът на акумулаторната батерия се изтощи – при това необходимата за захранването на тяговия електродвигател на задния мост електроенергия се генерира автоматично от TSI двигателя и предния електромотор, който влиза в ролята на генератор. С цел повишаване на енергийната ефективност и намаляване на разхода и емисиите в условия на нормално движение с достатъчна степен на сцепление на настилката, електродвигателят на задния мост може да бъде автоматично отцепен от управлението на хибридната система чрез специален електронно контролиран механизъм.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

Новите Multivan и California eHybrid 4MOTION могат да се движат на изцяло електрическа тяга със скорост до 130 км/ч. При използване на хибриден режим максималната скорост на новите модели е 200 км/ч.

Както Multivan eHybrid 4MOTION, така и California eHybrid 4MOTION предлагат стационарна климатична инсталация с изцяло електрическо захранване, която може да се използва за комфортно охлаждане, вентилация и отопление на интериора на микробуса и кемпера. При това климатичната инсталация може да черпи електроенергия както от високоволтовата акумулаторна батерия, така и от външен енергоизточник по време на зареждане, осигурявайки приятна вътрешна температура в купето преди потегляне.




Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин