VW Jetta GLI: Golf GTI по американски


15
ян.
2020

Американският аналог на VW Golf GTI е Jetta GLI. За разлика от останалите модификации на седана за щатския пазар, GLI може да бъде поръчан и с ръчна трансмисия – което го прави истинскa спортна икона. Тъй като отвъд Океана обикновено водачите превключват сами единствено при „величия“ от ранга на Porsche 911 и BMW M3. Така 2-литровият турбодвигател с директно впръскване и 228 к.с. се представя като истински звяр. С до 350 Нм изобщо няма да ви се налага да сменяте предавките често – освен ако не искате да използвате пълния потенциал на машината, разбира се. Въпрос на вкус е дали да шофирате в спортен режим, когато басовият глас на двигателя бива подпомаган от звуков генератор. Защото по този начин звукът е малко изкуствен – а това не пасва на модел с толкова изразени спортни амбиции.

При рязко подаване на газ ще почувствате теглене във волана не само при старт на светофара. Естествено, с интелигентно двойно задвижване при мощност 230 к.с. представянето на автомобила щеше да бъде по-добро, но в интерес на истината комбинацията от превъртащи колела, спортен съединител и „изцеждане“ на оборотите до 6000 е повече от очарователна. В този ред на мисли, не е изненадващо, че динамиката при 1,5-тонната машина с предно задвижване е повече от добра. От спряло положение Jetta GLI се „изстрелва“ за малко над 6 секунди – и ако не бяха неособено спортните гуми за САЩ, автомобилът безпроблемно би достигнал 250 км/ч. На фона на всичко това най-палавата Jetta изобщо не е лакома – съвсем лесно ще постигнете разход от 8 л на 100 км.

Дори по отношение на окачването, което „сваля“ автомобила с 1 см спрямо стандартната Jetta, нямаме забележки. Кормилното управление и настройката на пружините и амортисьорите са спортно-стегнати, но не и прекалено твърди. С дебелите 225 мм 18-цолови гуми автомобилът демонстрира склонност към недозавиване, а в спортен режим преминаването през напречните фуги създава сериозен дискомфорт за пасажерите.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Голямото сравнение: нужно ли ни е 4х4?

12
юли
2017

SUV-овете са най-предпочитаните автомобили – нужно ли им е обаче двойно задвижване? Тествахме и измерихме дали предното задвижване стига, за да се возите безпроблемно

Card image cap
Rolls-Royce Phantom VIII: лукс, пред който да паднеш на колене!

23
сеп.
2017

Ето го и седемзвездния автомобил! Дали пък Rolls-Royce Phantom VIII не е най-добрият автомобил на света? Може би. Във всеки случай може да изстуди шампанското до 4 градуса

Card image cap
„Пистарката“ R.S. 01: Renault показва зъби

20
ян.
2016

AUTO BILD сяда зад волана на „бегачката“ R.S. 01 с 550 к.с. на пистата „Херес“ в Испания

Card image cap

В последния брой:

Архив >