2023
СЪЩО, РЕДОМ, ПАРАЛЕЛ – така човек би могъл да опише позицията на VW ID.7. Тъй като новият модел няма да замени класиката на VW Passat, а само ще я придружава за известно време. Представителен, модерен, превъзходен – така бихме могли да определим новия VW ID.7. Моделът е петметровият флагман в лигата, най-добре оборудваният и най-шикозен модел на VW в момента. Тъй като, от една страна, е като загладен отвсякъде електромобил, оборудван с интелигентни асистиращи системи и висококачествена климатична инсталация, а от друга – защото елегантната му и аеродинамично ефективна линия ни грабва. След маскираните прототипи, сега VW ни показва готовия ID половин година преди пазарния старт.
Разглеждаме линиите му и установяваме: всичко е подчинено на темата за обтекаемостта. В ниско разположената предница въздухът влиза през фини отвори и то едва след отваряне на регулиращите се ламели. В бронята канали отвеждат въздушната струя, а в задницата има спойлер. Благодарение на специалния си дизайн колелата създават по-малко съпротивление при въртене, а огледалата са с по-малко съпротивление – също както и скосеното предно стъкло. Накрая разполагаме с коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,23. Типично за VW: блестящата светлинна ивица между фаровете (тя присъства при всички ID модели). Наистина интересно и практично намираме при ID.7 вдигането на задния капак заедно със стъклото нагоре – като при хечбек модел. Така ще товарите багажника с минимална вместимост от 532 много по-лесно.
Големият електрически модел на VW е шлифован и по отношение на техниката. Малки неща като новата система за управление на кокпита повишават качеството на интериора. Има и немалко комфортни аспекти. Седалките ergoActive със спортни контури предлагат отлична опора, масажират и климатизират както никога досега в един VW. Климатичната инсталация пропуска въздух към пасажерите през напълно автоматично движещите се дюзи, а музикалната наслада, идваща от суперуредбата Harman Kardon със 700 вата и 16 високоговорителя, подхожда чудесно на „тихия“ ID.7. Дългото (почти 3 метра!) междуосие на ID.7 въплъщава две идеи: дългата електрическа лимузина предлага изключително много място за краката на пасажерите отзад. Освен това голямото пространство между осите позволява поставянето на допълнителен пакет батерии. Максималният капацитет на батериите в момента е (при линия на оборудване Pro S) 91 кВтч. Този капацитет в комбинация с други оптимизации (например нов инвертор променя енергийните потоци) в оптималния случай позволява изминаването на до 700 км. 82 кВтч е капацитетът на батерията на по-обикновения Pro, като според VW пробегът му е 615 км с едно зареждане на батерията.
За кратки спирания за зареждане се грижи система за оптимизирано регулиране на зареждането. Така големият ID.7 може да бъде зареждан с максимум 200 кВт. В най-добрия случай батерията може да бъде заредена от 10 на 80 процента за 20 минути. По-малкият ID.7 също се възползва от оптимизираната техника на зареждане, като на обществени зарядни станции може да зарежда с до 170 кВт и след половин час да е готов да продължи пътуването си. Пасажерите спокойно могат да издържат и дълги отсечки без прекъсване – благодарение на адаптивните амортисьори и меката настройка на окачването моделът от Волфсбург предлага отличен комфорт на возене. Същевременно разположените в пода на автомобила батерии осигуряват нисък център на тежестта, а фино настроеното управление и мощната линейна тяга на разполагащата с до 210 кВт електрическа машина ви дават активно усещане зад волана. Оригинално: водачът може да променя на тъчскрийна реакцията на амортисьорите. Бихме казали, че в това отношение ID.7 не заменя Passat – а даже го превъзхожда.
Извод
Не е класическа лимузина, не е SUV – затова пък е различен. С ниския и представителен ID.7 VW оставя белег в един нов за марката сегмент. Високите претенции за комфорт подхождат на размерите на автомобила. Преработената концепция на управление на кокпита също е подобрение.
Технически данни: VW ID.7 Pro S
Двигател синхронен електромотор с постоянно възбуждане синхронен електромотор с постоянно възбуждане Мощност 210 кВт (286 к.с.) Макс. въртящ момент 545 Нм Задвижване Задно/ едностепенна автоматична трансмисия Д/Ш/В 4961/1862/1538 мм Тегло ок. 2300 кг Товарен обем
532 л 0–100 км/ч н. д. Макс. скорост 180 км/ч Пробег 700 км (WLTP)* Цена 115 000 лв. (в Германия)