2021
КОГАТО VW разтегли Tiguan на дължина, трябваше да бъде измислено ново име; XXL версията бе кръстена Allspace. При електромобилите този въпрос се решава по-елегантно: на автомобилното изложение в Шанхай VW показа дългата версия на „електрическия Tiguan“ ID.4 и го кръсти ID.6 (номер 5 е резервиран за Coupé-то). По-точно казано, ID.6 е само предварително име, тъй като големият модел с висока позиция на седене първоначално ще се предлага в Китай, а тъй като там VW работи с двама партньори, ID.6 ще има две версии. Веднъж съвместно със севернокитайското предприятие FAW като ID.6 Crozz (белият модел на снимката) и на юг заедно със SAIC като ID.6 X. С изключение на името двата автомобила се различават минимално на външен вид, като в по-прогресивния Юг залагат на повече украса и различно оформление на фаровете в сравнение с консервативния Север. С 4,88 метра ID.6 е с точно 30 сантиметра по-дълъг повече от по-малкия си брат – и също толкова дълъг, колкото Touareg.
Удълженото междуосие (2,97 метра) позволява монтирането на трети ред седалки в SUV-а (за първи път при електромобил на VW!), на който дори двама възрастни могат да се возят прилично (на кратко разстояние). Иначе под ламарините се крие познатата ни техника на ID.4 – или по-точно казано, далекоизточната му версия. Което означава: две батерии (62 и 82 кВтч) за 588 километра пробег по измерването за Китай, както и три задвижвания (180, 204, 305 к.с.), най-мощното с двойно задвижване. Ако не седите най-отзад, няма да забележите дали седите в ID.4 или в 6. С изключение на няколко детайла кокпитите са идентични – както и прегледни и изчистени. А дори и първите прототипи са с много добра изработка.
ID.6 ще се появи на пазара в Китай през тази година, а цената му ще е около 70 000 лв. Така ID.6 ще бъде по-евтин от номер 4 в Европа. Апропо Европа: VW няма засега планове да предлага ID.6 и на Стария континент. Няма обаче и категоричен отказ това да се осъществи. Всъщност в Европа шансовете на модела не са никак малки, тъй като, когато следващото поколение на Tiguan ще се откаже от дългата си база, ще се отвори ниша. А освен това във Волфсбург има слухове, че е възможно дългата версия на ID.6 да стигне до Европа…
ИЗВОД
През 2030 най-малко 50 процента от продаваните в Китай автомобили на VW трябва да са електромобили. ID.6 би следвало да допринесе за постигане на целта. В Европа този XXL ID.4 също би имал шансове.