VW ID.5 срещу Polestar 2: красивата страна на разума (ТЕСТ)

2402
2023

Така би могло да се получи. VW ID.5 и Polestar 2 правят прехода ни към електромобилите по-сладък. Тъй като двамата приятели с батерии правят много неща по правилен начин. Разумен формат, икономично задвижване и шикозна външност – това определено буди любопитство. А цените (благодарение на субсидията за електромобили в Германия) също са окей. Така че ще бъде едно вълнуващо сравнение!

ТОВА ПРЕДЛАГАТ: POLESTAR Е ПО-ФИН, VW – ПО-ПРОСТОРЕН

ID.5 се извисява при иначе почти идентични размери с 14 сантиметра по-високо от Polestar. Готината, динамична Coupé линия на 2 напомня по-скоро на повдигнат седан, като кросоувър не е много подходящо наименование. Отпред ще седите добре интегрирани в автомобила и не по-тясно в сравнение с ID.5, но значително по-ниско от VW (585 спрямо 640 мм) върху по-тесни седалки с недостатъчна странична опора. Седалките на VW са по-добри за пътуване на дълги разстояния, като единствено смущаващ е нерегулиращият се интегриран подглавник. Отзад в „шведа“ липсва пространство за коленете, а смъкнатата колона на покрива изисква повече гъвкавост при качване. Във VW возещите се отзад пътуват по-спокойно също защото и повърхността за сядане е монтирана по-високо и е по-дълга. Ако водачът свали седалката си максимално надолу, седящият зад него няма да може да си пъхне краката под седалката. Личи си (осезаемо и на допир), че повече любов към детайла има при Polestar. По-фините, по-устойчиви материали, както и по-малкото скърцане и тракане при движение по павирани улици например му носят тук две точки повече от на VW, който също така се отличава с неособено добре напаснати фуги. Изненада и при управлението на кокпита: първоначално доста критикуваната система на VW става все по-добра, като реагира бързо и надеждно.

Polestar 2: Почти няма бутони, но затова пък има таблет като централна част на управлението. Получава се добре, чрез гласови команди – още по-добре
Позицията на водача е добре интегрирана в автомобила, седалките са малко тесни, страничната опора не е достатъчна

Функциите на автомобила като електрически стъклоповдигачи отново не се управляват с командата „Здравей, ID“, затова пък при желание температурата може да бъде настройвана и след реплики като „Студено ми е/топло ми е“. Изнервящи остават командите чрез плъзгане, тъй като прекалено чувствителните сензорни полета на волана провокират грешни команди за управление. Polestar въодушевява отвътре с хладния си и изчистен дизайн, който почти се отказва от бутони и превключватели. Структурата на менютата на тъчскрийна остава сложна, но благодарение на големите символи функционира добре. Операционната система Android на Google включва Google Maps и навигация, Spotify и онлайн радиа – от Playstore можете да си свалите и още неща. Функционира превъзходно, а навигацията работи много надеждно.

VW ID.5: Тъчмониторът е малко далеч от водача, управлението чрез плъзгащи се повърхности не е оптимално. Много асистенти за сигурност
Седалките от пакета Top Sport Plus (7213 лв.) предлагат добра странична опора и комфорт

Посредством „Hey Google“ освен радио и навигация можете да настройвате и температурата и подгряването на седалките. Както и при VW прозорците се подчиняват само на натискане на бутон – при което отзад Polestar оставя 10 см стъкло. Когато тръгнете на почивка, VW е първи избор. Сгъващата се на две части задна облегалка, отворът за обемисти товари отзад и двойният товарен под се предлагат и в двата модела, но ID.5 може да побере до 466 литра повече. Във VW няма единствено преден багажник – въпреки разположения отзад електромотор. Затова пък притежаващият предно задвижване Polestar има такъв (35 л).

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин