VW I.D. Buzz срещу T1: чаровна среща

Във VW взеха решение отново да произвеждат легендарния Bulli – с електрическо задвижване. Направихме едно кръгче с модела

1610
2017

Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz. My friends all drive Porsche… Джанис Джоплин

Разбира се, всичко това са глупости. Хипарите в Калифорния предпочитат един автомобил: Bulli! Love and Peace и свобода на колела. При това до днес – по Западното крайбрежие на Щатите може все още да видите голям брой Bulli-та. Това не е учудващо, тъй като хората от VW изобщо не улесниха американците в избора на друг модел на марката. Странните коли като Rabbit – така се нарича първият американски Golf – не успяха да се харесат отвън Атлантика. Така в края на 80-те години VW затваря единствения си завод в Щатите. След това дойдоха и опитите да завладеят Америка с дизелови двигатели – резултатът е печално известен с разразилия се преди две години скандал с манипулираните вредни емисии. Затова няма да е пресилено, ако кажем, че американците не си падат много по новости от автомобилостроенето от Волфсбург.

T1 започва кариерата си по време германското икономическо чудо – и я продължава в Щатите. Наследникът има пълните шансове да спечели сърцата на клиентите

Така бе поне допреди няколко седмици. Тогава в Пебъл бийч бе показан I.D. Buzz. I.D. Buzz? Да, така се казва новото Bulli. И този път наистина ще има серийно производство. От VW дадоха дума.
От 2022 г. наследникът на легендарния Bulli вече ще се движи по пътищата. Само че не с боксерен двигател отзад, а с електрическо задвижване, позволяващо пробег до 600 километра.
А дали пък американците не чакат точно нов модел на Volkswagen? В лицето на Bulli получават именно такъв. По време на тестовете ни в Калифорния минувачите стоят край пътя с вдигнати нагоре палци. Наобикалят студията, така че почти се налага да спираме. Вадят празни чекове и искат незабавно да купят електромобила I.D. Buzz. Сигурно се дължи на дизайна. Шеф-дизайнерът Клаус Бишоф е уцелил с новия Bulli точно тънката линия между ретро и бъдеще. Моделът се разпознава още от пръв поглед като Bulli, но личи и влиянието на новата концепция на задвижване с доста раздалечени оси и внушителни колела. Също както и при BMW i3 ведвага си личи, че задвижването на Bulli е електрическо. Така да се каже, Волфсбург среща Силициевата долина.
Сядайки зад волана, те обзема усещането като в старото Bulli. Позицията на седене е доста висока, обзорът през панорамното стъкло е отличен, а вътре има наистина много място. И макар че новият кокпит има толкова общи неща със старото Bulli, колкото и грамофонът с iPod – все пак има някои прилики. Например завладяващата семплост. В старото VW достатъчни се оказват няколкото бутони и превключватели, а днес единствените видими такива са разположени на волана.

Здравей, бъдеще: воланът се прибира електрически, когато Bulli се придвижва автономно

Чарът се крие в скромното: макар че почти няма бутони в кокпита, е напълно достатъчно

Време е да потегляме – също както и при Tesla няма нужда да се бавиш, да завърташ ключ, да натискаш бутон за стартиране или нещо такова. I.D. Buzz познава, че водачът държи ключа в джоба си. Натискаме спирачката, натискаме и D бутона на автоматичната трансмисия и новото Bulli потегля. Студиите като I.D. Buzz са направени, за да стоят под прожекторите на автомобилните изложения, но не и да бъдат карани.

СТАРОТО И НОВОТО BULLI

21 са прозорците в Samba микробуса! Те осигуряват много светлина във вътрешното пространство.

111 кВтч е капацитетът на батерията на I.D. Buzz – с 11 повече в сравнение с този на най-голямата Tesla

Раят на сърфистите: на плажа с I.D. Buzz и T1. И двата модела подхождат чудесно на Калифорния

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин