VW Golf VII от 16 000 лева: Golf с недостатъци


23
сеп.
2018

НЯКОИ НЕЩА не се променят никога. Например: вечният лидер по продажби се произвежда от VW и се нарича Golf. За съжаление традиционно е и нестабилното качество при различните поколения: първото страдаше от калпавите си ламарини, Golf II се превърна в автомобил за вечността, номер 3 падна жертва на ерата на икономиите при Лопес, четвъртият Golf бе дело на перфекциониста Пийх. При поколението V/VI (само фейслифт) отново бе пестено, което доведе до проблеми с напредване на възрастта. Актуалното седмо поколение би трябвало вече да е добро. Но такова ли е наистина? По принцип да. Още след първите метри ще ви стане ясно защо Golf побеждаваше в повечето сравнителни тестове. Той просто беше подходящ за всички. За всяка възраст, за всеки стил на шофиране, за всеки размер и за всеки социален слой. Това е по силите само на Golf. Можете да го харесвате и да го мразите – но успехът му е ясен за всички. А за купувача на употребяван автомобил това означава да се настрои за висока цена. Дори и ранните дизели, които не отговарят на нормата Eвро 6, рядко струват под 16 000 лева. За един приличен 1.4 TSI от 2013 година с пробег около 100 000 километра трябва да приготвите над 24 000 лева. Точно такъв модел ще се движи в продължителния тест на AUTO BILD до техническата си смърт.

Перфектно работно място: добра изработка, логична подредба. Изнервят единствено неудобните бутони по волана

Перфектно работно място: добра изработка, логична подредба. Изнервят единствено неудобните бутони по волана

В момента пробегът му е 274 000 километра. Той все още се движи като свеж употребяван автомобил и впечатлява колегите с високия си комфорт, добрата динамика и умерения разход на гориво. Но все пак имаше и някои повреди. Дефектен маркуч на дренажа на конденза на климатика наводни интериора, навигационната система ни изнервя с дългото си зареждане, а съединителите на DSG трансмисията се износиха след 150 000 километра. От няколко хиляди километра TSI с мощност 122 к.с. гори доста масло, причината вероятно са гумичките на клапаните. За сметка на това нашият екземпляр не страдаше от типичните за този модел проблеми като тропащи амортисьори, отказващи Infotainment системи или фарове, които се превръщат в аквариуми. Golf винаги е бил добър автомобил, но не и безпроблемен. Това изобщо не се е променило и до днес.

Стабилен: Golf Variant в завоите

СЕДМИЯТ GOLF СЪЩО ИМА ДОСТА ТИПИЧНИ НЕДОСТАТЪЦИ

Чисто технически промените спрямо предшествениците Golf V/VI са много – но и при седмото поколение не липсват множество досадни проблеми като тропащи амортисьори, дефектни вариатори на разпределителните валове, отказващи горивни помпи или чупещи се лагери на главините, които гарантираха неприятности на собствениците. За да намалите риска, търсете екземпляр с безупречна сервизна история. Това ще ви помогне по-късно при следващата продажба на автомобила.

Панорамен покрив Пропуска светлина и свеж въздух в интериора. Но и шум? Тогава трябва да бъде настроен.

Тъмна и бавна Infotainment системата може да откаже или да ви докара до лудост с дългото време, необходимо за зареждане.

Качество на изработката Колкото и да е солиден Golf, впечатлението се разваля от детайлите и множеството малки източници на дразнещи шумове.

Загуба на масло Над 150 000 километра TSI често текат и горят масло.

Аквариуми Както отпред, така и отзад: светлините обичат водата. За съжаление не и TÜV.

Скоростна кутия С напредване на възрастта DSG трансмисиите изнервят с придърпвания при низходящо превключване и при потегляне.

ИЗВОД

Добрата техника на Golf VII не може да прикрие проблемите му. Струва си да се лишите от богато оборудване. Така ще намалите цената и риска от ремонти.

Още по темата