VW Golf Sportsvan 1.4 TSI: този Golf е върхът – и продължава да се движи!

Сърцеразбивачите изглеждат различно, но този VW най-сетне е надежден. Можело значи

1907
2017

„СПОРТНОТО ПРИ НЕГО е само това, че може да натовари много спортни сакове.“ Признаваме, това не е най-любезното определение на Марио Пукшеч, производствен директор и състезател любител, за новото попълнение в редакцията – просто защото от VW са избрали това име: Golf Sportsvan.

Какво говориш, Марио, всъщност под свежите ръбове и жизненото лице се крие един стар познат: Golf Plus. Пухкавата мечта на всички пенсионери, олицетворение на скуката и имиджов проблем на новия Sportsvan, който се опитва да седне на два стола: по-висок от комби, по-компактен от ван, с 1.4 TSI със 150 к.с. и DSG – такава бе конфигурацията на екземпляра за маратона от 100 000 километра. Става дума най-вече за задвижването, което ни караше да бъдем скептични, след като един Golf със същия мотор и трансмисия ни разочарова с оценка 4- след 200 000 километра.

Пред музея на мелниците в Гифхорн…

Но Sportsvan се движеше много убедително още от старта. „Добри седалки, много място, доста добър комфорт и преди всичко: най-сетне с добър обзор“, писа колегата Вилфрид Кок в бордния дневник. „Изцяло безпроблемният автомобил“ не бе приятел на завоите, а на магистралата въпреки високата максимална скорост му отстъпваха най-лявата лента с нежелание, тъй като никой не искаше да шофира зад високата каросерия. Но това осигурява и най-голямото преимущество на този дериват на Golf – багажника. Гъвкав и променлив, и едва ли е възможно по-добър, но най-изненадващо според някои колеги е „прекалено малък за 4-ма пътници и техния багаж за почивката“. Което е и вярно. При заета задна седалка от максималните 1520 литра на разположение остават само 590 литра. Но какво значи тук „само“? „Нормалният“ Golf може да предложи 380 литра, Tiguan 520, Golf Variant 605 литра. Единствено Touran товари повече: 834 литра, когато се използва в 5-местен вариант. Сравнението показва, че всъщност Sportsvan е компромис на колела.

… или под железницата „Неробергбан“ във Висбаден – автомобилът от Волфсбург изглежда добре навсякъде.

И то добър. Той предлага висока позиция на седене и обзор без мачо имиджа на SUV, просторен е и гъвкав като ван, без да прилича на кораб – универсалното возило за много пенсионери. Редакторите се оплакваха от нестабилната Bluetooth връзка, силните отблясъци на пиано лака или от сложното управление на тъчскрийна. „Вместо сензор за доближаване бих предпочел информация за задръстванията в реално време“, отбеляза редакторът Мартин Путц. Дреболии в този спокоен автомобил, също като късното подаване на течност за измиване на стъклото. При подрънкването от задвижването (при пробег 36 620 км) наострихме уши, защото оплакванията от DSG съпровождаха Sportsvan както мухите предното стъкло. „Много грубо потегляне, придърпване при маневриране, най-вече в режим „Старт/Стоп“ бе мнението на редактора Хенинг Клип. Турбодупката на TSI и секундата замисляне на трансмисията при потегляне наподобяваха ефекта на рязко събуждане: подавате газ, първо дълбок сън, след това тласък и състезателен старт. Единственото решение бе „възпитание“ на десния крак.

Червено петно на жълт фон: Sportsvan насред нива с рапица на остров Рюген

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин