VW Golf Sportsvan 1.4 ТSI: корав като стомана!


17
окт.
2018

ЗАСЕГА ЩЕ КАЖЕМ само: наистина можете да разчитате на него. Golf Sportsvan се представи повече от чудесно през първите 100 000 километра. Той измина дистанцията на продължителния тест на AUTO BILD толкова убедително и без повреди, че за „добро поведение“ удължихме дистанцията с още 50 000 километра. С които тестовият автомобил се справи без почти никакви проблеми. Но да следваме хронологията.

През април 2015 година стартира продължителният тест на един Golf, като задачата му беше да възстанови увреденият имидж на VW по отношение на надеждността. Да, в миналото някои модели от Волфсбург се представяха доста зле. От тази гледна точка новият кандидат показа, че нещата се подобряват – и то много.

Sportsvan е практичен компактен модел с висока позиция на седене и амбиции на ван. Предишното му име беше Golf Plus. Тестовият Sportsvan TSI с мощност 150 к.с., 7-степенна скоростна кутия с два съединителя DSG и ниво на оборудване Highline струваше 58 840 лева. Внушителна цена – вероятно ще си помислите точно това в началото. Но цената на тестовия автомобил бе по-висока с още 20 000 лева, защото бяха поръчани и (препоръчителни) екстри като адаптивни амортисьори, асистиращи системи като активен асистент за аварийно спиране или комфортни екстри като ergoActive седалки и система за автоматично паркиране „Park Assist“. Тоест: близо 80 000 лева за Golf с висок покрив и динамично име. Нека да видим дали Sportsvan си струва високата цена.

Товарачът на велосипеди. Колегите от BIKE BILD с удоволствие ползваха нашия всестранен талант при своите тестове

Ако трябва да разкажем впечатленията си съвсем точно, трябва да кажем, че отношенията ни с автомобила не се развиваха съвсем хармонично. Своеобразно придърпващата трансмисия (некомфортното поведение на скоростните кутии с два съединителя на VW е критикувано в безброй сравнителни тестове), както и по-скоро мудното разгръщане на мощността на турбобензиновия двигател при ниски обороти бяха оценени като недостатъци от всички тестови водачи. Светофарът светва зелено – системата Старт/Стоп реагира спокойно, след това се задейства съединителят – и чааааааак след това автомобилът някога потегля. Не помага и рязкото натискане на педала на газта. Защото на това автомобилът реагира с неприятен подскок напред. Между другото, това не се дължеше на износване или дефект – това се видя при проверката при разглобяването на трансмисията. Износването на фрикционите бе по-малко от една десета от милиметъра. Просто от VW не могат да се справят по-добре с този проблем. И въпреки това: по-добре да се примирите с недостатъците на DSG, отколкото да се мъчите с ръчна скоростна кутия в задръстванията.

ЦЕНИТЕ СЕ ОТНАСЯТ ЗА ГЕРМАНИЯ!

Продължете на следващата страница

Още по темата