VW Golf Sportsvan фейслифт: незабележимият перфекционист

Volkswagen преработи Sportsvan - непосредствено след ъпдейта на традиционния Golf. AUTO BILD изпробва обновената модификация с мотор 1.5 TSI


28
ное.
2017

За първото тестово шофиране AUTO BILD избра модификация с новия 1,5-литров турбобензинов TSI-двигател със 130 к.с. и система за изключване на цилиндрите. По-високата позиция на седене (+8,5 см спрямо Golf) облекчава слизането и качването в колата (съществено предимство за по-възрастните пасажери с болки в гърба), а над главата човек получава усещане за голям простор. Удълженото в сравнение с други версии на Golf (+5 см) междуосие осигурява обем на багажника (макс. 1520 л) почти на нивото на Variant (1620 л). При нашата проба колата не ни предлага изненади – което не е чудно, тъй като тя си беше перфекционист още преди ъпдейта – балансирана във всички отношения, чак скучновата. Кормилното управление и 6-степенната ръчна трансмисия работят толкова прецизно, че човек се пита дали те не са предназначени за някой далеч „по-вълнуващ“ модел. Окачването намира златната среда между динамиката, характерна за спортния дух, и комфорта за семейно пътуване.

1,5-литровият TSI изобщо не е тромав и задвижва пъргаво ванчето – в града, по магистралата или по междуградски пътища, осеяни с много завои. Агрегатът не е нито прекалено нервен, нито шумен – приятно „незабележим“ във всяка ситуация. Дори може да бъде и икономичен. Ние все още не сме правили измервания по нашето тестово трасе, но по официални данни колата се задоволява с малко над 5 л на 100 км – роля за което играе и системата за изключване на цилиндрите.

Както и досега, мястото в интериора е разточително – а това е най-голямото предимство на Sportsvan. Всъщност единствената сериозна промяна отвътре е инфотейнмънт системата като при Golf VII – на автомобила от снимките тя е с 9,2-инчов тъчскрийн, като предлага и жестово управление. Класическите „врътки“ са изчезнали, на тяхно място има повърхности за контрол чрез допир до дисплея. Това решение не е достатъчно интуитивно – винаги започвате да се замисляте дали при увеличаване/намаляване на звука действието на пръста ви е правилно. По отношение на арматурното табло модернизираният Sportsvan остава верен на класическото решение с аналогови уреди – тук няма дигитални инструменти дори и срещу доплащане.

Volkswagen предлага за преработения Golf Sportsvan най-новите си асистиращи системи. Към тях спадат функцията за автоматично спиране в градски условия с разпознаване на пешеходци, асистент за задръстванията, паркинг асистент и пакетът от услуги Security & Service. Той помага на потребителите в различни ситуации – напр. уведомяване на аварийните служби при инцидент, уговорка на час за посещение в сервиза и др.

Наред с асистентите за сигурност VW е дал на „големия Golf“ различни Connectivity-решения. Сега за свързване на смартфона колата вече владее всички актуални интерфейси – MirrorLink, Apple CarPlay и AndroidAuto. Пътниците ще се радват на навигацията Discover Pro, която може да бъде контролирана и чрез жестове. С махване на ръката можете да „скипвате“ парчета, да сменяте радиостанции или да приемате обаждания. В останалите случаи управлението се осъществява изцяло чрез тъчскрийна. Блоковете на менюто могат да бъдат конфигурирани спрямо индивидуалните желания на потребителите.

За обновения Sportsvan ще бъдат предлагани три бензинови и два дизелови двигателя. VW разкрива, че най-мощните TSI-та (т.е. бензиновите) разполагат с технология за изключване на цилиндрите. Това означава, че в определени режими два от цилиндрите работят „на празен ход“, т.е. без да компресират и възпламеняват гориво-въздушна смес. По този начин бива намален разходът. Все още от Волфсбург не разкриват спецификациите на дизелите. AUTO BILD очаква, че базовият агрегат ще бъдат 1.0 TSI със 110 „коня“, познат от Golf. Вероятно в портфолиото на модела ще бъде и 1.5 TSI със 130 или 150 к.с. Заявки за модела ще бъдат приемани от есента на 2017 г. Цените няма да бъдат повишавани.

Още по темата