VW Golf R32: въодушевяващ до ден-днешен (ТЕСТ)


31
авг.
2020

На пръв, бърз поглед синият Golf „четворка“ с познатия вид тип „вълк в овча кожа“ не е нищо специално. Но задницата с двата ауспуха, буквата R, числото 32 и стилизирания кариран флаг сигнализират за спортните амбиции на този „мега Golf”. И отвътре педалите и скоростният лост от алуминий подсказват, че този Volkswagen е специален. Настаняваме се на удобните седалки и поглеждаме към разграфения до 300 км/ч скоростомер. Дали не е малко прекалено за Golf?

Висока цена: Golf R32 е струвал около 64 000 лв. като нов. Добрите екземпляри в наши дни са рядкост.

Отлична комбинация между спортно и комфортно пътно поведение

Не и при R32. Все пак той разполага с 241 к.с. (177 кВт), ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,6 сек и вдига 250 км/ч – сериозно постижение за компактния клас. Завъртаме класическия ключ за запалването и събуждаме шест ръмжащи гърла. Преместваме скоростния лост в положение D и потегляме. Окачването е стегнато, каросерията е разположена с 2 см по-ниско, отколкото при серийния Golf и въпреки това няма да се чувствате като на лагерна количка при движение по лош път. Предната ос с двойни триъгълни носачи и окачване тип McPherson, както и многораменното задно окачване с ковани двойни носачи и напречни носачи обещават динамично пътно поведение. Затова настъпваме газта. „Шестакът“ звучи сонорно, приятно, без акустично натрапване, но достатъчно изразително, за да накара шофьора да се усмихне.

Стегнато, но не прекалено твърдо: окачването на R32 е с удобна за всекидневието настройка.

Модел с огромен потенциал

Идва ред на завоите: кормилното управление е директно и машината следва прецизно траекторията на завоя. 18-цоловите валяци, дебели 225 мм, „захапват“ асфалта, а 4х4-задвижването (естествено, с Haldex), oсигуряват прекрасно сцепление – като 61,8% от тягата отива към предната, а 31,2 – към задната ос. Но при твърде рязка промяна на посока или „затваряне“ на завоя „бутането“ на предницата не е чуждо на този компактен модел. Прекрасна работа вършат яките спирачки с 334-милиметрови дискове отпред – същите като при Passat W8. VW Golf R32 е убийствено, впечатляващо бърз – като не крие загадки за водача си. Първоначално трансмисията беше 6-степенна ръчна, а след 2003 моделът получи автоматична с два съединителя, която сменя шестте си предавки без прекъсвания в тягата. Именно тази модификация „поизпотихме“ по серпентините и останахме наистина въодушевени.

Вълк в овча кожа: топмодификацията от четвъртата генерация на Golf е по-бърза, отколкото външният й вид предполага.

В сравнение с Golf GTI историята около създаването на първия Golf R е почти скучна. Разработката му се осъществява с благословията на всемогъщия бос на VW Фердинанд Пийх, който иска да направи нещо запомнящо се в края на своето управление. Ето защо Golf R32 разполага с много технически „гъдели“, които радват всеки запален почитател на техниката от Волфсбург.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОЩЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ VOLKSWAGEN GOLF IV

Солена цена

Сред тях например е 3,2-литровият 6-цилиндров двигател, който се използва и за VW Phaeton и разполага с два разпределителни вала и 24 клапана – за началото на хилядолетието това бяха високи технологии. От R32 първоначално трябваше да бъдат направени само 5000 екземпляра, но компактният спортист намира много фенове в САЩ и така е решено от конвейера да слязат още 7000 бройки. Те на са били евтини – навремето цената на модела е била 31 950 евро (ок. 64 000 лв.) и в нея са били включени екстри като автоматичен климатик, сензор за дъжд и ксенонови фарове. В наши дни изобщо не е лесно да откриете Golf R32 в добро състояние и без тунинг. Най-ценени и най-търсени са версиите с четири врати и DSG. Според слуховете от тази комбинация е имало само два автомобила – единия за г-жа Пийх, а другия – за тестове.

Още по темата