VW Golf R Variant: б-R-уталното комби (TECT)


23
дек.
2021

Нордшлайфе за 7:51 мин., 4,9 сек до темпо 100. Впечатляващи стойности, които не са на спортен автомобил, а на компактно комби – Golf R Variant. Както и обикновеният Golf 8 R, спортното комби също се представя убедително с „магическо“ окачване, режим за дрифт и солидна мощност.

Най-подходящият автомобил за родители, които да разпуснат през уикенда без децата. През седмицата в багажника се побират покупките от различни магазини, а през уикенда можете да опознавате завоите на родината. Всичко това може да бъде направено с Variant.

На външен вид нормален Variant? Не, R се разпознава по спортните брони и вентилационните отвори

Не вярвате? Ние го изпробвахме! Преди да потеглим, няколко думи за цената. Тя сигурно ще разбуни духовете – от Волфсбург искат 103 170 лв. (по данни за Германия) за новия R Variant. Най-малко, тъй като за тези пари возилото далеч не е напълно оборудвано. За 19-цолови джанти ще трябва да доплатите – също и ако искате да се движите с 270 км/ч по магистралата: в този случай ще трябва да си поръчате пакета Performance (4190 лв.). Адаптивното окачване и навигационната система също не са серийни. Накрая се оказва, че за тези пари можете да си купите и добре оборудван VW Bus. Сега обаче преминаваме към веселата част на нещата.

Дигитални дисплеи с функция за допир, джойстик вместо скоростен лост. Сините акценти са характерни за R

Стартираме двигателя, превключваме на режим Special (част от пакет Performance), появява се логото на „Нюрбургринг“ – и тестът започва. Направо не е за вярване, че седим в комби. Бързо забравяте за „раницата“ – всичко се усеща по-спортно, по-шумно и по-истинско от нормалния Golf R. 320-те конски сили на познатия ни 2-литров турбо бензинов мотор ни дават пъргавина, като дори и във високите обороти 4-цилиндровият агрегат е във форма. Опционалното „магическо“ окачване функционира чудесно и във Variant. Следват фини дрифтове, предната ос следва екзактно идеалната линия, с големите спирачни дискове можем да спираме по-късно, а 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя превключва предавките бързо. Нонстоп радост!
Е, ако на задната седалка имаше деца, те едва ли щяха да се радват – затова обаче днес те не са с нас. Иначе R Variant може да се движи и спокойно – в най-комфортния си режим вози като модел от среден клас, можете да слушате и аудиокниги по време на път. Тогава за Нордшлайфе ще са ви необходими 17:51 минути…

Жалко, VW: Golf за над 100 000 лева (за Германия) – със серийни 18-цолови джанти. За 19-цоловите се доплаща (1400 лева)

Това ни харесва, а това не

Хубаво е, че VW въпреки настъпващата електрическа мобилност мисли и за почитателите на GTI и R. Това с цената обаче е малко прекалено и определено не е пътят към нови фенове.

ИЗВОД

Ако ме питате дали има смисъл от новия Golf R Variant, ще ви отговоря уклончиво! Но затова пък винаги има смисъл от удоволствието от шофирането. А това комби го доставя – при това винаги! В режим дрифт в завоя, в гонитба за най-бърза обиколка на пистата или със семейството по време на отпуската – всичко функционира безупречно!

Все пак 35 сантиметра по-голяма външна дължина в сравнение с версията с пет врати – максималната вместимост на багажника нараства от 1230 на 1642 литра

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1984 см3 Мощност 235 кВт (320 к.с.) при 5350 об/мин Макс. въртящ момент 420 Нм при 2100-5350 об/мин Задвижване двойно/ 7-степ. двоен съединител Д/Ш/В
4644/1789/1466 мм Тегло (празен) 1630 кг Багажник 611–1642 л 0–100 км/ч 4,9 сек Макс. скорост 250 км/ч Разход 7,8 л А95Н/100 км Емисии CO2 178 г/км Цена от 103 170 лв. (за Германия)

Още по темата