VW Golf IV Variant: aвтомобилът на старо

Комбиверсията Variant с TDI-двигател е практичен и функционален избор от гамата на Golf IV, но не дава гаранция за свръхнадеждност.

0612
2017

Няма нужда човек да се концентрира дълго върху гледката по германските пътища, за да разбере, че маркетинговите специалисти във Волфсбург са си свършили добре работата… Германците действително харесват Golf IV – по възможност с ТDI-двигател и най-вече в комбиверсията Variant, която се ползва с еднакво добър прием както от потеглилите на турне музиканти, така и от службите на пътната помощ по магистралите

В същото време обаче, четвъртото поколение на бестселъра определено е по-предразположено към поява на повреди, отколкото може да се предположи от бляскавата му репутация. Факт е, че водещият в германската ранглиста на продажбите модел винаги се е нареждал на значителна дистанция от челото в класациите по надеждност. Макар качеството на отделните детайли (най-вече във вътрешното пространство) да бе подобрено значително след 2002 г., хиляди – ,,четворки“ оставиха собствениците на пътя заради станалите пословични за концерна VW дефектни датчици за дебита на постъпващия в двигателя въздух. Този недостатък бе отстранен за сметка на фирмата от Волфсбург едва след като недоволството започна да придобива застрашителни мащаби….

Истински големите ремонтни разходи идват със скъсването на ангренажния ремък

Друго кризисно огнище е ангренажният ремък. По план той подлежи на смяна при показание на километража 60 000, което е добре да се спазва. В противен случай се излагате на риск от скъсване на ремъка, което пък води до сериозни повреди по двигателя, които струват скъпо. Затова е по-добре да се застраховате и да включите в списъка с първоначалните разходи и цената на подмяната на ремъка, която не е от най-ниските и може дави накара да видите в съвсем друга светлина „икономичния“ дизелов модел…

Докато всичко функционира нормално, TDI-комбито глези собственика си с добър въртящ момент и го радва с нисък разход. „Веселата част“ приключва, когато се скъса ангренажният ремък

Съдейки по броя на писмата с оплаквания в пощенската кутия на AUTO BILD, надеждността на механизмите за повдигане на стъклата също търпи сериозна критика. Подобна повреда е особено досадна, тъй като електрическите „помощници“ по правило не се повреждат в домашния уютен гараж, а най-често през нощта, по време на проливен дъжд и далеч от дома… При това механизмите на стъклата съвсем не са единственото слабо място в електросистемата. Печално известни са и многобройните случаи на предупреждаващи за дефекти на въздушните възглавници и АВS-индикатори на арматурното табло. В такива случаи дори и най-амбицираните самоуки механици трябва да си запишат час в сервиза, защото паметта, регистрираща подобни грешки, може да бъде разчетена и изтрита само със специализиран компютър.

Тунингът нерядко води след себе си преждевременна кончина на предавателния механизъм

Това се отнася и за смущенията при ESP, които също са източник за непрекъснати ядове при собствениците на „четворката“. Хубавото в случая е това, че дефектите се дължат на сравнително евтините за подмяна датчици на системата. Безкрайно по-скъпи са неприятностите с ръчната предавателна кутия, която очевидно има проблеми с високия въртящ момент на дизеловия двигател . Под „проблеми“ в случая трябва да се разбира тоталният отказ на механизма и неизбежната нужда от неговата замяна с нов… В случая обаче производителят следва да бъде оневинен – моделите с двигатели TDI често се подлагат на тунинг, който подобрява динамичните характеристики, но нерядко води и до съкращаване на живота на предавателната кутия.

Комбито на VW се отличава със сдържана елегантност, лишена от излишни заврънкулки

Споменавайки двигателите, трябва да отбележим, че и в това отношение постепенно се натрупват проблеми. Най-чести са повредите при ТDI-версиите със система „помпа-дюза“, при които ремонтите излизат страшно скъпо. В Германия рециклиран ТDI-двигател с мощност 115 к. с. струва почти 2000 евро, а трябва да се има предвид, че в много от случаите повредите са от такова естество, че е по-добре двигателят да се смени с нов…

След всичко казано дотук възниква въпросът защо Golf продължава да бъде толкова предпочитан? Дали това не се дължи на висококачествените материали в интериора? Или на типичния, класически и неостаряващ дизайн на бестселъра? Дали пък значение в случая няма минималното овехтяване? Трудно е да се каже…

Ясно е едно – Golf е търсена стока! Наскоро подготвеният за продължителен тест на AUTO BILD Golf IV Variant TDI с допълнително вграден филтър за твърди частиcи бе откраднат…

 

Ауспухът има славата на дълголетник от старата школа и напомня „непобедимия“ Golf II.

Напуканите спирачни маркучи са едно от типично слабите места на возилата от концерна VW.

Ефективността и дълготрайността на спирачките са похвални, но и при тях спортният стил на шофиране предизвиква преждевременно износване .

В идеалния случай ток има… Известни са обаче и редица проблеми при електрозахранването.

Ръждата е напълно непознато явление при Golf IV. Следите от корозия по окачването не заслужават внимание.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин