VW Golf I Cabrio на старо: в добра форма за втората младост

Реликвата от 80-те години все още е актуална и е способна да достави удоволствие зад волана


15
дек.
2017

Какви ли не подигравателни фрази се изляха по адрес на този автомобил … Характерната арка зад предните седалки беше използвана за повод при създаването на прозвища като „кошница“ , „чайник“, „налъм“ и много други от подобен род…

Междувременно обаче от времето, когато феновете на VW скърбяха за току-що преустановеното производство на отворената „костенурка“ и изкарваха яда си на нейния наследник, ни делят цели 36 години . В действителност лошото отношение към новия открит автомобил, който маркетинговият отдел на VW рекламираше с оригиналния слоган „Golf с въздушно охлаждане“ бяха напълно неоснователни. Golf I Cabriolet превъзхожда легендарната открита „костенурка “ по всички показатели – предлага повече място, по-добри седалки, минимум 40 % по-голяма мощност (70 вместо 50 к. с.) и по-нисък разход на гориво. За съжаление и ужас на поклонниците на марката от Волфсбург обаче, насред всичко това стърчеше „дръжката“…

Различните 1,8-литрови двигатели са почти вечни за разлика от покривалото

Още тогава на всички беше ясно, че този допълнителен елемент помага за оптималното разположение на предпазните колани , за надеждното фиксиране на страничните стъкла и най-вече за значително повишаване на устойчивостта на усукване на каросерията – „ахилесовата пета“ на лишените от стабилизиращ покрив кабриолети. Именно поради вродените проблеми с устойчивостта по принцип не се препоръчва употребата на спортно окачване и намаляване на клиренса при този тип, автомобили, защото вредните за всяка каросерия сътресенията от твърдото окачване скъсяват неимоверно живота на кабриолетите.

Ръбестите форми от 80-те са прегледни и идеални при паркиране. Пространството за педалите е тесничко, а климатичната инсталация е изключителна рядкост. Евтиният спортен волан по-скоро загрозява арматурното табло

Старият Golf определено може да се похвали с доста стабилна каросерия – съществуват далеч по-съвременни конструкции, които се тресат по-сериозно от него по лоши пътища. Има и автомобили, които ръждясват повече от откритата „единица“ . От 1986 г. кабриолетите на Golf I са напомпани с антикорозионна защита не по-зле от изключителния в това отношение Golf II. Независимо от това обаче е трудно да се очаква пълна липса на следи от корозия.

Изпускателните уредби издържат дълго, но са и доста скъпи като резервни части. Досада предизвикват вибриращите задни ламарини.

Двигателите на „кошницата“ също са от доста издръжлива порода. Сериозните повреди са рядко явление, а при ползващите бензин 92 Н мотори не е фатално дори скъсването на ангренажния ремък – в такъв случай те просто спират… Въпреки това редовният контрол на ремъка не вреди, още повече, че опъващата ролка понякога блокира.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА VW GOLF CABRIOLET В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

За сметка на това старият Golf нерядко остава без вода в охладителната система. Често причина за това става течът от водната помпа, а понякога и от спукания изравнителен съд. Неприятното в случая е в това, че не всички модели имат датчик за нивото на водата, поради което загубата в много случаи остава незабелязана и двигателят прегрява.

Много неприятни са течовете от двигателя и предавателната кутия, които рядко не пропускат масло. Всичко се оскъпява значително, ако смазващата течност попадне и в съединителя.

Но докато доливането на вода не изисква кои знае какви средства, при елиминирането на вездесъщите при Golf течове на масло положението не е толкова розово. В много редки случаи течовете се дължат единствено на повреда в уплътнителната гарнитура на капака на клапаните или (при по-мощните 1,8-литрови двигатели) на термостата на масления охладител. По-често обаче причината е в семерингите на коляновия и разпределителния вал, чиято подмяна е доста скъпо удоволствие и е желателно да бъде извършена преди изтичащото масло да доведе до приплъзване на съединителя. Масло в съединителя може да  попадне и поради теч около първичния вал на предавателната кутия и затова е добре, когато скоростната кутия се демонтира с цел уплътняване, за да се подменят наведнъж и двата уплътнени пръстена. Същото се отнася и за уплътнената на фланеца на вторичния вал, които за щастие могат да бъдат сменени без нужда от демонтаж на предавателната кутия.

При твърдо спортно окачване поведението в завоите е стабилно и почти без наклоняване. Комфортната серийна настройка допуска „полюляване“ в по-голяма степен

Golf I Cabriolet не е толкова любим, колкото откритата „костенурка“

Независимо от солидната си възраст, Golf I страда и от някои проблеми и в електрониката. Магнитният датчик на запалването понякога предизвиква проблеми при стартиране на двигателя, динамичният контрол на налягането на маслото писка безпричинно, а несвързаните показания върху многофункционалния дисплей се дължат на повреди в датчика за външната температура или в
сензора за подналягане, разположен зад скоростомера.

Като цяло обаче може дa се каже, че на „стари години“ Golf I Cabrio е доста икономически изгодно предложение, чието овехтяване клони към нула . Кой знае – някой ден “ кошницата“ може да се превърне и в колекционерска рядкост.

Почти няма проблеми с износоустойчивостта на ходовата част. Добра издръжливост показват и напречните кормилно щанги и носещите шарнирни връзки

Има седемгодишни автомобили с повече ръжда… Опората на напречния носач (червено) стабилизира предната част на каросерията

Пукнатините във втория пласт на лаковото покритие загатват за незадоволителната начална обработка на повърхностите. В случая помага само ново лаково покритие

Още по темата