VW Golf I Cabrio: моят кабриолет се превръща в класик

2305
2017

B mobile.de дневно се предлагат 1,5 милиона автомобила, но този е най-тайната от всички тайни препоръки. Оригиналното описание на купувача гласи: „Golf Cabrio от първи собственик, майка ми е карала този автомобил 26 години, и ако имаше електрически гюрук, щеше да го кара още 26 години.” Мамчето е Урсула Бутман от Елмсхолм. Тя стои до синия си Golf Cabrio Classicline и разказва историята си. „През 1991 година с мъжа ми спряхме пред витрината на дилъра на VW и видяхме този автомобил. Мъжът ми ме попита: Харесва ли ти?” Естествено, тя го харесвала. След седмица колата вече не била в шоурума, а в гаража, а „мъжът ми ме чакаше с букет цветя отпред. Това се случи на моя 50-ти рожден ден.” Golf I Cabrio. Подигравахме му се, че е грозен, че прилича на кошничка за ягоди, а багажникът му не е по-голям от фурната в кухнята. Но този автомобил, който от 1979 до 1993 година се произвежда от Karmann като заместител на откритата „костенурката”, отдавна вече има култов статус. Откритият Golf става истински добър едва след фейслифта от 1987 година, който се разпознава по широките брони. Това бе времето, когато VW постоянно ни засипваше със специални модели. Classicline на Урсула Бутман се предлагаше в син, зелен, червен или черен цвят, най-често с бежова кожа и винаги с мек гюрук и 15-цолови джанти Castellet.

Ние препоръчваме специален модел с 98 к.с.

Или пък моделът Etienne Aigner с бродирани подкови на седалките. Или пък вариантите Acapulco, Toscana, Coast, Bel Air с електрически гюрук, Sportline с алуминиеви джанти  BBS и седалки Recaro. Но най-добре с 1,8-литровия мотор от Golf GTI, който в кабриолета развива 98 к.с. Урсула Бутман е сменяла ангренажния ремък вече два пъти – след 80 000 км и последно при пробег 148 000 км. Като цяло Golf-ът изглежда чудесно. Е да, боята от предната броня е наранена, гумите са на 6 години, по вратите се появяват първите огнища на корозия. Но едно е ясно: такъв Golf Cabrio от първи собственик 26 години не се среща често. А и Урсула Бутман вече кара Audi A3 Cabrio.

Двигателят не е мит, въпреки това е чист: този 1.8 е поддържан перфектно.

+ пригоден за всекидневието класик на ниска цена. Изборът е огромен, добрите екземпляри струват между 3000 и 5000 евро. А цената им се покачва!

– Въпреки че в Karmann не са пестили при консервирането на каросерията, основният враг на този модел е ръждата (ръбове на вратите, „вежди” на калниците). Често се срещат и течове на масло от двигателя и трансмисията

Оценка

След десет години ще си облизваме пръстите по такъв кабриолет от първи собственик. Защото тогава цените ще са се покачили като при кабриолета на „костенурката”. Така че: добрият Golf I Cabrio трябва да се купи сега – и ще ви направи по-щастливи от Golf III Cabrio.

В кокпита всичко е оригинално с изключение на CD-радиото

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин