VW Golf GTI G60: нашата класика на деня


28
сеп.
2019

При пазарното лансиране на VW Golf 2 GTI през януари 1984 112 к.с. от работен обем 1,8 л и максимална скорост 191 км/ч създават истински фурор. След генериращия 139 „коня“ GTI 16V (1986-1987) през март 1990 хората от Волфсбург лансират още по-мощен вариант в лицето на Golf 2 GTI G60 с цели 160 „коня“.

Таблото е типичното за Golf 2 и е познато на милиони – единствено карираните седалки издават GTI

G-то в наименованието идва от G-Lader: спираловиден компресор във формата на G, който „блъска“ повече въздух в цилиндрите и така вдига мощността. Въпросният компресор е поставен първо на Polo и чак след това – на Golf. G60 е единственият вариант на GTI с двойно задвижване syncro. Мощността на 1,8-литровия двигател е нараснала до 160 к.с., а максималният въртящ момент – до 225 Нм. Благодарение на тази моторизация скоростомерът показва до 216 км/ч. С 1500 об/мин на пета предавка Golf-ът спокойно се носи из градския трафик, а след 2000 показва истински мускули. Скоростният лост се мести много прецизно в трансмисията, която идва от Passat. В серийното оборудване влизат сервоуправление, спортни седалки, ел. огледала и радиокасетофон Gamma.

G60 бива разпознат по червените табелки – след като ви изпревари

Спираловидният компресор е създаден от французин още през 1905 г., а VW преоткрива технологията през 80-те години. Проблемът е сложното производство, което прави агрегата прекалено скъп. Последният модел с G-Lader е Golf 3 2.0 16V G60. Странният на вид компресор обаче няма славата на особено надежден – но в интерес на истината това се дължи в голяма степен на калпав тунинг и „каруцарско“ шофиране. С вдигане на конските сили автоматично животът на компресора бива скъсен. Заводски G60 обаче спокойно могат да изминат 300 000 км. В наши дни G60-тата са се превърнали в магнит за колекционерите и освен че има изгледи стойността им да се повишава, са много удобни за всекидневно шофиране. Да не забравяме, че все пак става въпрос за Golf 2 – който не ръждясва.

Още по темата

Card image cap
270 000 лева за „лачен“ E 60 AMG W124

10
ное.
2017

Рядката Е-класа се продава в Холандия от Autoleitner

Card image cap
Забравеният герой: VW Polo Fox

16
ное.
2017

Изгодният модел от Волфсбург икономисваше в много отношения – но въпреки това беше чудесен за всекидневието

Card image cap
NSU Prinz 1000 TT (1965): GTI-то на 60-те години

20
февр.
2017

На 55-те коня на тази въртиопашка им трябва въздух. Много въздух за дишане и за охлаждане. Точно затова задният капак седи леко притворен, за да не му е тежко на двигателчето. Тежко е обаче за момичешките родители от онова време, защото модата е точно като ТТ, къса и гореща

Card image cap

В последния брой:

Архив >