VW Golf 1.5 TSI ACT: разумното удоволствие


3
юни
2020

Всичко си е на място: пропорциите, линиите в екстериора, третата колона, рязко скосената задница. Номер осем излъчва добре познатата солидност, дизайнът му отново сякаш е имунизиран срещу капризите на модата. Дотук всичко изглежда ясно.

Щом се настаните в купето, нещата обаче изглеждат различни. Досега в подобни ситуации в подсъзнанието ни изплуваше надпис от сорта на „Добре дошли у дома!“, но това послание вече го няма. Как пише сега ли? Хмм, може би: „Нашият дизайнерски хотел Ви приветства! Навсякъде имате достъп до интернет.“ Тук действително всичко е дигитално, 10-инчовият екран за инструментите е сериен, както впрочем и 8,25-инчовият дисплей за информационно-развлекателната система. Има и 10-инчов, но се доплаща.
Дотук добре. Но от Volkswagen тотално са променили управлението.

Търсенето на бутони, въртящи се копчета, плъзгачи или клавиши остава без резултат. Командната централа на Golf 8 е компактен тъчскрийн. От сега нататък това е мястото, където ще натискате, скролвате, жестикулирате и зуумвате. Менютата са логично подредени, графиката приятна и интуитивна. Съдържат сериозно количество информация, което логично понякога ви отвлича вниманието. За аналоговия шофьор е нужно малко време да се ориентира, но след това е лесно. По-младите водачи пък въобще няма какво да ги мислим. Смартфон на колела.

За сметка на това е останало щедрото и удобно вътрешно пространство. Позицията на седене на първия ред е чудесна, отзад дори възрастни пасажери няма да излязат намачкани след дълъг път. Багажникът допълнително може да погълне между 381 и 1237 литра (преди 380 до 1270 л).

Новият Golf ще се появи с двигатели от 90 до 300 к.с. Тестовият ни модел бе с 1,5-литров бензинов агрегат, 130 к.с. и 6-степенна ръчна трансмисия. В ниските обороти TSI създава впечатление на муден, бързо се развихря и без проблеми се справя с тежащото 1,3 тона осмо поколение. При по-рязко ускорение звукът от мотора е определено респектиращ. В този ред на мисли: ако ви е нужна повече динамика, лесно може да я постигнете с по-честа смяна на предавките. Това съвсем не бива да ви стряска, напротив, 6-степенната скоростна кутия работи приятно леко и прецизно.

Новост на борда е системата, регулиращата динамиката на шофиране. Тя управлява електронния блокаж на диференциала XDS и адаптивното окачване DCC (oпция), като възможностите по отношение на DCC дори са станали повече. Чрез дигиталния плъзгач на монитора може да изберете една от общо 15 позиции. Огромно удоволствие, в резултат на което вашият Golf 8 може да получи предпочитаното окачване: от меко като пухена възглавница до жизнено енергично и стегнато. Управлението на волана е много прецизно и с приятен респонс. С две думи: отлична координация!

ИЗВОД

Осмото поредно прераждане на германската икона външно изглежда скромно, но интериорът е определено революционен. Инфотейнмънтът можеше и да не е толкова сложен, но истинската сила на този Golf е в чудесните настройки: окачване, волан и управление доставят неподправено удоволствие.

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1498 см3
Мощност 96 кВт (130 к.с.) при 5000 об/мин Макс. въртящ момент 200 Нм при 1400 об/мин Задвижване предно/6-степ. механична трансмисия Д/Ш/В 4284/1789/1491 мм Тегло (празен) 1315 кг Багажник
381–1237 л 0–100 км/ч 9,2 сек Макс. скорост 214 км/ч Разход 5,3 л (WLTP)
Емисии CO2 121 г/км Цена от 41 693 лв.


Още по темата