2023
С E-UP НЕЩАТА СА нагоре-надолу. Първо моделът бе посрещнат и приветстван в света на градската мобилност без вредни емисии, после бе спрян от производство, а сега? Сега отново може да се поръчва. За най-малко 59 990 лв. (по цени за Германия преди държавната субсидия). Да си признаем, това е доста далеч от евтино.
Въпреки това автомобилът е перфектен за бързо придвижване в градската джунгла. А това се дължи не само на диаметъра на завой от под 10 м. Междувременно e-Up може да изминава и по-големи разстояния. В първия тест на AUTO BILD той не успя да измине дори и 80 км, което доведе до недоволство. Междувременно електромоторът на дългото 3,60 м „джудже” разполага с 83 к.с., ускорява за 11,9 сек до темпо 100 км/ч и може да вдигне дори 130 км/ч.
Все пак тези стойности не са от голямо значение за града. Тук най-важен е пробегът, като в друг тест ние установихме 232 км. Това би трябвало да е достатъчно и за големите градове, още повече че при постоянно потегляне и спиране рекуперацията – тоест акумулирането на енергия при спиране или движение по инерция, би се погрижила батерията да не се изтощава толкова бързо. Зареждането става с променлив ток и кабел от типа 2, или с максимум 40 кВт на зарядна станция с постоянен ток. След 60 мин са заредени 80 процента от енергията на батерията с капацитет от 32,3 кВт/ч. Приличен резултат за такъв мъник.
Освен това малкият e-Up ни изненадва с просторното си място. Дори багажникът е сравнително практичен с вместимостта си от 250 л. Ако сгънете задната седалка, ще разполагате с 923 л. При шофиране e-Up радва пилота си със стабилната позиция на пътя, с прецизното пътно поведение и най-вече с удобството, което предлага за града.
Teхнически данни: VW e-Up
Двигател Електромотор Мощност 61 кВт (83 К.с.) Макс. въртящ момент 212 Нм Задвижване
предно/1-степ. трансмисия 0–100 км/ч 11,9 сек Макс. скорост 130 км/ч Разход 14,4 кВтч/100 км
Д/Ш/В 3600/1645/ 1492 мм Междуосие 2414 мм Багажник 250-923 л Тегло (празен) 1248 кг
Полезен товар 282 кг Прикачен товар – Цена от 59 990 лв. (по данни за Германия)
НАШИЯТ СЪВЕТ
Малките автомобили подхождат по-добре за градовете. Още повече, когато са с електрическо задвижване. А благодарение на държавната субсидия (14 250 лв. – преизчислено по данни за Германия) прилична е дори и цената.