VW Bus T4 на старо: дори и старата любов ръждясва!

VW Bus T4 следва предците си от дълги години. По отношение на цената и култовия статус. С напредване на възрастта се добавя и ръждата


17
ян.
2018

ЕДВА ЛИ е възможно по-силно скъсване с традициите. С четвъртото поколение на Bulli VW отхвърли и последните реликви от времето на „костенурката“ като задно разположените боксерни двигатели и задното задвижване. Новият Т4 бе по-зрял, по-тих и по-практичен от всякога. С дължина 4,80 метра, много добра шумоизолация, а заради преместването на двигателя отпред товарното отделение вече изглеждаше така, както трябва да изглежда при един транспортер: напълно равно. И след кратко колебание феновете започнаха да купуват. Къса и дълга база, пикап, товарен или като изцяло тапицирана с кожа луксозна лимузина, от атмосферен дизел с 60 к.с. до 6-цилиндров бензинов двигател с 204 к.с.: при Т4 разнообразието от модели достигна изключително ниво. Но мечтата на семействата си остана гъвкавият Multivan или още по-добре California, който със сгъваемия си покрив и газовите котлони обещаваше и малки приключения през свободното време. Отвратителното качество на представения през 2003 година наследник Т5 окончателно превърна Т4 в култов автомобил.

Модерното работно място на водача в Т4 напомня на лек автомобил и постави стандарти в класа с високия си комфорт

И поради това от години цената на поддържаните екземпляри се повишава значително. Един приличен California от последните години на производството с лекота надхвърля 60 000 лева, дори и при пробег над 300 000 километра продавачите искат над 40 000 лева – и ги получават. За под 20 000 лева можете да се сдобиете само с ръждиви кашони – които обаче ще изискват много тенекеджийска работа. Защото, в най-добрите традиции на Bulli, основният недостатък на Т4 е ръждата. Засегнати са сгъвките и снадките на ламарините, и ако ремонтът не се извърши добре, корозията продължава неумолимо. Съотношението между податливост към ръжда и цена всъщност означава, че добрите Т4 не трябва да се карат през зимата, а през останалото време да стоят в проветрив гараж. В този случай и техниката, която по принцип е солидна, няма да ви изнервя толкова често със скъпи дефекти. За съжаление добрата поддръжка явно не отговаря на спокойния лайфстайл на повечето собственици, които използват своите Т4 като семейни возила или автомобили за приключения през отпуската. Поради това заинтересованите трябва много старателно да проверят колко грижи е получавал Bulli. Иначе ги очаква голямо разочарование.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА VW T4 MUILTIVAN В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ВРАГ НА Т4 Е РЪЖДАТА

Освен с вездесъщата ръжда възрастта от минимум 14 години си отмъщава и на други места: пластмасовите детайли, тръбопроводите и кабелите стават чупливи. В повечето случаи това е свързано и с астрономически пробези. Ако пробегът не отговаря на цялостното впечатление: търсете друг Т4, защото повечето им километражи са манипулирани. Бензиновите двигатели са слаби и лакоми, TDI са по-подходящи.

Рамка на стъклото

По-специално при моделите с немарливо сменени стъкла има опасност от сериозна корозия.

Арки на калниците

Мръсотията и влагата образуват идеална хранителна среда за ръждата. Много често изгнилите ламарини са маскирани с кит и боя.

Степенки

Те трябва да издържат много. Когато лаковото покритие се изтрие, ръждата не закъснява. И стартира най-често от ръбовете.

Капачка на резервоара

Тя е разположена от страната на водача и почти винаги е ръждясала. При кемперите проверете и водните съединения.

Плъзгаща врата

Ролките се износват, а долният ръб ръждясва бързо. Има смисъл да инвестирате в консервация на кухините.

Подвижен покрив

С напредване на възрастта текстилът се напуква, при невнимателно използване често се къса, в резултат нахлува вода.

Ангренажен ремък

Ако не спазвате интервалите за смяна, рискувате повреда на двигателя. А точно при TDI смяната е много трудна и скъпа.

Кабелен сноп

Напуква се и става чуплив с напредване на възрастта. И често се къса на натоварените места като пантите на вратите.

 

Извод

Свободата, която обещава Т4, струва много скъпо. За да запазят относително високата стойност, купувачите трябва да проверяват не само състоянието, но и профила на последния собственик.

Още по темата

Card image cap
Peugeot 206 CC на старо: любимецът на козметичния бранш

1
сеп.
2017

С твърдия си сгъваем покрив Peugeot 206 CC грабна сърцата на гордите жени. Дали обаче малкият чаровник е способен и на продължителна връзка?

Card image cap
Opel Insignia: cолиден и на възраст

27
мар.
2017

Преди комбитата на Opel се наричаха Caravan и бяха олицетворение на солидна техника и огромни багажници. От 2008 година те вече се казват Sports Tourer и са израз на вашия лайфстайл. AUTO BILD ще ви разкрие както се крие под красивата външност

Card image cap
Има ли още амфибии?

19
мар.
2016

Един въпрос към г-н Виланд, главния редактор на AUTO BILD Германия

Card image cap
Носете тези инструменти за аварийни ситуации!

2
сеп.
2016

В много случаи дреболии са причината за проблема – а с тях човек може да се справи и сам

Card image cap
307 SW на старо: страданията на просторното Peugeot

16
мар.
2017

През 2002 година Peugeot 307 SW постави нови тенденции. Но с напредване на годините се увеличават и проблемите

Card image cap

В последния брой:

Архив >