VW Beetle Final Edition (2019): вече класика

0512
2018

Краят е близо: в средата на 2019 производството на VW Beetle ще бъде спряно. Все още не е ясно дали моделът ще има наследник, т.е. дали ще се появи неговата четвърта генерация. Носят се слухове, че във Волфсбург подгтовят електрическа „костенурка“. Но докато тя излезе на пазара, вероятно ще минат поне пет години. За „сбогом“ с третото поколение в САЩ Volkswagen представи Beetle Final Edition.

„Última Edición“ на VW Käfer

Специалната серия е инспирирана от „Última Edición“ на VW Käfer, с която през 2003 Volkswagen се раздели с легендарната „костенурка“. Подобно на „Última Edición“, и „Final Edition“ ще бъде достъпна в ексклузивен бежов (Safari Uni) и светлосин цвят (Stonewashed Blue). Разбира се, ще има и други цветове. Гюрукът на кабриото ще бъде кафяв. Версиите „Final Edition” ще бъдат разпознаваеми и по надписа „Käfer“ върху задния капак. Toзи надпис заменя досегашния „Тurbo”. Oсвен това по каросерията има хромирани декоративни елементи. Отопляеми дюзи на чистачките, шибедах при купето, биксенонови фарове с дневни LED-светлини, диодни стопове, фарове за мъгла, както и 17/18-цоловите джанти са част от серийното оборудване.

В кокпита се разполагате върху облечени в напа седалки. Върху кожения волан веднага ще забележите надписа Beetle в долната част. Подметките ви ще натискат стоманени педали. Типичната за модела жабка носи ретро дух. Жалко единствено, че задвижването на модификацията „за сбогом“ е поверено на 2-литров турбодвигател със 176 к.с., комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Ръчна трансмисия би пасвала по-добре на ретро характера на Beetle. В САЩ специалната версия ще струва минимум 23 045 долара, а като кабрио – най-малко 27 295. За съжаление европейско изпълнение не е предвидено.

Извод

Ще изпитате странно чувство, когато карате този специален Volkswagen. Beetle не използва актуалната MQB-платформа на концерна и със сигурност това му носи определен чар. Последната „костенурка“ (засега) ще се превърне в крайъгълен камък в историята на марката, тъй като маркира прехода към електрическа мобилност. И именно това превръща Beetle още „приживе“ в класика.

Още по темата