VW Beetle 2.0 TSI на старо: върви ли върви… и не спира

2908
2023

Преди пет години приключи кариерата като нов автомобил на VW Beetle. Дали ретро моделът е бъдеща класика?

В автомобилостроенето е като в гурме кухня. Съставките – зависи как ще бъдат комбинирани – накрая са решаващи за оценката на клиентите. В случая с VW – хората от Волфсбург наистина се бяха постарали с второто поколение на ретро „костенурката”. На базата на доказаната платформа на концерна PQ35 инженерите от Долна Саксония са направили от масови компоненти ретро автомобил, който спонтанно предизвиква симпатии у хората.

Под каросерията на предлагания от 2011 до 2017 модел се крие техниката на Golf 6. Днес ретро тенденцията вече не е актуална, но Beetle си остава притежаващ силен характер употребяван автомобил с много фенове. Формално спряната от производство година преди кабриолета Coupé версия изглежда добре остаряла и не чак толкова заоблена, колкото вдъхновения също от „костенурката” предшественик New Beetle.

Топвариантите на модела са ориентирани към влияещи се от модата и платежоспособни клиенти. Цената като нов на нашия тестови автомобил е била 64 800 лева през януари 2014 г. – ексклузивно удоволствие. С някое друго ожулване на лака, но със само един предишен собственик, с не особено големия пробег от 73 962 км и солидна сервизна история, нашият тестови автомобил от автокъща „Присдорф” в Шлезвиг Холщайн сега струва 33 500 лв. Примамлива е топмоторизацията: познатият ни от Golf 6 GTI двулитров турбоагрегат (EA 888, Euro 5) прави Beetle Sport изненадващо потентен по отношение на спринта и на звука, без да е прекалено лаком.

210 к.с. под капака се срещат рядко при Beetle. Стандартен е малкият TSI двигател със 105 к.с.

В практиката ще са достатъчни 8-9 литра на 100 км. По време на тестовото ни шофиране заобленият VW возеше приятно стегнато и без шумове. Поддържаше газта с голямо желание и позволяваше динамично ниво, каквото човек не очаква от произвежданото в мексиканския град Пуебла VW: 7,3 сек за стандартния спринт до 100, като максималната скорост е 229 км/ч. През ноември 2014 г. има ъпдейт до Euro 6 с 220 к.с. Впечатление правят 17-цоловите джанти и задният спойлер.

В автомобила има и доза лукс: електрическият панорамен покрив и кожената тапицерия създават благородна атмосфера. Това, че времето не е спряло, си личи по инфотейнмънт системата RNS315 с миниатюрен 5-инчов дисплей и поостаряла навигация. Все пак устройството за свободни ръце чрез Bluetooth функционира надеждно.

Лесно управляем кокпит с ретро елементи и с прилично качество. Кръглият скоростомер прилича на този на „костенурката”
6-степенната скоростна кутия превключва с хъркане
Подобни малки пробези са интересни за почитателите на модела

Ако формата ви харесва, но се нуждаете от по-малка мощност? Тогава удоволствието употребяван Beetle ще ви излезе около 10 000 лв. по-малко. Нашият съвет: 1.2 TSI със 105 к.с. е напълно достатъчен за всекидневието, но произведените през първите години екземпляри проявяват склонност да харчат повече масло, а също и към проблеми с ангренажната верига.

Ограничена вместимост въпреки сгъваемата задна седалка: от 310 до 905 л

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин