VW Arteon R-Line 2.0 TDI: СС de Luxe

Последният луксозен Passat носеше скромното наименование СС. Наследникът му не само има по-красиво име, а и определено по-самостоятелно излъчване


29
ян.
2018

След като луксозният Phaeton бе спрян от производство, големият Phideon се предлага само в Китай, в нашите географски ширини на Arteon е отредена ролята на флагман. Поради тази причина не е учудващо, че предната решетка е особено забележима и напълно в стила на бъдещия Touareg. VW още преди десетина години бе открил доминантната и напълно хромирана решетка под формата V – една характерна линия, изпълнена със самочувствие, но тогава шефовете в концерна сметнаха, че напомня прекалено много на Audi.

Капакът на двигателя привлича погледа с няколко остри като бръснач борда. Отворената форма на фаровете определено е авангардна. Издълженият покрив и спортният R-Line пакет превръщат автомобила в предизвикателно GT. Двигателят на тестовия автомобил е добре познатият 2-литров турбодизел, в случая с 240 к.с. Дори хора, които не се интересуват много от цифри, следва да имат респект от наличните 500 Нм въртящ момент. С тях Arteon за 6,5 секунди достига скорост от 100 км/ч.

Умерен разход: 5,9 л на 100 км/ч според производителя. При нас бяха 20% повече. Може би са забравили за ДДС-то?

В пресечена и натоварена откъм завои местност Arteon се държи безупречно, за което му помага по-стегнатото спортно окачване на пакета R-Line. Правещото впечатление неутрално поведение на автомобила в завои се дължи на строгия контрол от страна на ESP: лекото недозавиване при бързо навлизане в завой веднага се санкционира от електрониката.

В купето ви очаква спортен дизайн на седалките с характерното R-лого. Докато с предизвикателната си предница Arteon определено се еманципира спрямо донора на гените си Passat, в интериорния дизайн ясно личат роднинските връзки. Все пак Arteon изпреварва предстоящия фейслифт на Passat. Сред иновативните му техники: новият инфотейнмънт с 9,2-инчов екран и управление с жестове. Е, последното изисква привикване, особено за поколението Old School, свикнало да си усилва музиката от уредбата с потенциометър. В същото време с огромния си заден капак в ежедневието Arteon се оказва дори по-практичен от Passat. Единствено гигантската му дължина от почти пет метра е известно неудобство, докато търсите място за паркиране из задръстените софийски улици.

 

Интериорен дизайн: Тук ясно личат роднинските връзки с Passat

ИЗВОД

Поздравления за VW. Често критикуваните за консервативния си дизайн хора от Волфсбург са създали изключително атрактивен и със силно индивидуално излъчване модел. Просто няма как да не го забележите Общите му технически гени с Passat определено са предимство, а не недостатък.

Двигател 4-цилиндров, турбо, отпред напречно, 1968 куб. см Макс. мощност 176 кВт (240 к.с.) Макс. въртящ момент 500 Нм при 1750-2500 об/мин Разход EU-Mix 5,9 л/100 км Задвижване двойно, 7-степенна автоматична кутия DSG Д/Ш/В 4862/1871/1450 мм Тегло (празен) 1828 кг Макс. скорост 245 км/ч 0–100 км/ч 6,5 сек Емисии CO2 152 г/км Цена от 113 399 лева

Още по темата