2017
Този автомобил е отговорът на всичко, което би могло да притесни къмпингуващите. Кемперът е прекалено голям автомобил, но шофирането на композиция с каравана не ви харесва? А във всекидневието нямате проблем да карате пикап, защото той е ценен помощник в работата ви, освен това не се плаши от неравностите по пътя? Тогава надстройката Tischer в комбинация с VW Amarok 3.0 TDI би била идеална за вас! Естествено, „товарачът“ би могъл да бъде и Dodge Ram – но за Европа машината от Волфсбург остава по-разумният избор. При това и Volkswagen-ът придобива чарът на „круизър“, когато „къщурката“ с тегло 615 кг кацне в „легена“.
Надстройката изглежда малка само отвън
Кабината на Tischer предлага учудващо много комфорт и пространство за двойка – и достатъчно място, ако решите да вземете с вас и две деца. За по-малките пасажери предизвикателство ще бъде единствено качването посредством високото стъпало към товарния отсек. Иначе надстройката изглежда малка само когато я гледате отвън – най-вече заради късата каросерия на 5-местния Amarok. Не се заблуждавайте – вътре и високи хора могат да стоят изправени, да си взимат душ и да спят идеално – двойното легло е дълго 1,90 м, широко 1,50 м и с достатъчно място за главите. За спокойния сън се грижат подматрачна рамка с дискови пружини и много дебел матрак. След кратък „тетрис“ и холната гарнитура бързо се превръща в тясно легло. Пред него е разположен кухненският блок с газова печка и разгъваем плот, но с малко отделения за съхранение пред хладилника. Всичко е изработено толкова прецизно, че донякъде успявате да преглътнете шока от надценката в размер на 60 000 лв.!
Апартаментът Amarok обаче има един съществен недостатък – не разполага с достатъчно място за багажа. Докато при интегриран кемпер пътуващите могат да се радват дори на гараж за двуколесни в задната част и да вземат цялата покъщина през ваканцията, с пикапа трябва да владеят изкуството на лишенията. Тук те могат да разчитат на три горни шкафа, кухненски блок, гардероб за дрехи и малко бюфетче с четири чекмедженца.
В началото не вдигайте повече от 100 км/ч
Да, теглото на огромната надстройка се чувства много силно – а опитните водачи ще го усетят веднага със задните си части. За новаците първите километри с Amarok-a са като разходка в планината с раница, пълна с камъни. Повечето шофьори определено ще имат нужда от адаптация – затова от Tischer съветват на магистралата да се кара с не повече от 120 км/ч, а неопитните да не вдигат повече от 100. Официално няма ограничение на скоростта – т.е. в Германия напълно законно можете да „препускате“ и със 160 км/ч. Бързането обаче няма да ви хареса както поради сериозната чувствителност към страничен вятър, така и заради въздушния поток при изпреварване. Подобно на стар „американец“ или на Volvo, с атмосферата в кокпита VW разполага към спокойно шофиране. На дълъг път 3-литровият V6 едва „мърмори“, 8-степенният автоматик работи толкова нежно, че изобщо не усещате кога превключва предавките, а вие се наслаждавате на комфорта, осигурен от отопляемите кожени седалки. На фона на сериозното тегло от 3 тона разходът от 12 л на 100 км е съвсем приемлив. Високата консумация ще намали вероятността да натискате педала на газта здраво. Не, че на полигона ние не изпробвахме как се държи автомобилът в граничната зона: като цяло ESP се намесва достатъчно рано, само веднъж успяхме да „разклатим“ колата достатъчно, за да вдигне две колела във въздуха.
Технически данни: VW Amarok с кабина-надстройка Tischer 230 S | |
Данни за автомобила | |
Моторизация | 3,0 л V6 TDI BMT |
Тип/цил./разположение | дизелов/V6/отпред надл. |
Работен обем | 2967 куб.см |
кВт (к.с.) при об/мин | 165 (224) при 3000 |
Нм при об/мин | 550 при 1400 |
Макс. скорост | 191 км/ч |
Трансмисия | 8-степ. автоматична |
Задвижване | 4х4 |
Спирачки предни/задни | дискови/дискови |
Гуми на тестовия автомобил | Мickey Thompson |
Размер на гумите | 265/60 R 18 119 T |
Oбем на резервоара/вид гориво | 80 л/дизел |
Прикачен товар със/без спирачки | 3300/750 кг |
Дължина/широчина/височина | 5941/2121/3100 мм |
Междуосие | 3090 мм |
Надстройка | |
Материал отвън стени/покрив/под | алуминий/алуминий/алуминий |
Изолационен материал стени/покрив/под | стиропор/стиропор/стиропор |
Дебелина стени/покрив/под | 30/30/30 мм |
Прозорци | 5 |
Люкове на покрива | 2 |
Maкс. височина/широчина отвътре | 1950/1990 мм |
Размери на леглото горе (Д x Ш) | 1900 x 1500 мм |
Размери на леглото долу (Д x Ш) | 1900 x 1110–910 мм |
Печка | 3 газови котлона |
Хладилник/камера | 90/8 л |
Модел тоалетна | Thetford касета |
Седалки/с 3-точкови колани | 5 |
Отопление | Truma Combi 4 |
Контакти 12/230 V | 1/1 |
Лампи | 8 |
Акумулатор | 92 Ач |
Резервоар за чиста вода | 96 л |
Резервоар за мръсна вода | 48 л |
Газови бутилки | 2×5 кг |
Цена | |
Базова (с базов мотор) | 156 169 лв. |
Цена на тестовия автомобил | 183 179 лв. |
Извод
Комбинацията от пикап и кемпер определено не е евтина, но сметките излизат, ако човек използва каросерията за всекидневните си нужди. „Къщичката“ се монтира и демонтира лесно и бързо. Единствено пътното поведение изисква време за свикване…