VW Amarok + Tischer 230 S: пикап с къщурка на гръб

Идеята е добра – комфортен автомобил за дълги пътувания, който може да бъде товарен като магаре. Тя става възможна благодарение на комбинацията от пикап и спеицална надстройка

1309
2017

Този автомобил е отговорът на всичко, което би могло да притесни къмпингуващите. Кемперът е прекалено голям автомобил, но шофирането на композиция с каравана не ви харесва? А във всекидневието нямате проблем да карате пикап, защото той е ценен помощник в работата ви, освен това не се плаши от неравностите по пътя? Тогава надстройката Tischer в комбинация с VW Amarok 3.0 TDI би била идеална за вас! Естествено, „товарачът“ би могъл да бъде и Dodge Ram – но за Европа машината от Волфсбург остава по-разумният избор. При това и Volkswagen-ът придобива чарът на „круизър“, когато „къщурката“ с тегло 615 кг кацне в „легена“.

Надстройката изглежда малка само отвън

Кабината на Tischer предлага учудващо много комфорт и пространство за двойка – и достатъчно място, ако решите да вземете с вас и две деца. За по-малките пасажери предизвикателство ще бъде единствено качването посредством високото стъпало към товарния отсек. Иначе надстройката изглежда малка само когато я гледате отвън – най-вече заради късата каросерия на 5-местния Amarok. Не се заблуждавайте – вътре и високи хора могат да стоят изправени, да си взимат душ и да спят идеално – двойното легло е дълго 1,90 м, широко 1,50 м и с достатъчно място за главите. За спокойния сън се грижат подматрачна рамка с дискови пружини и много дебел матрак. След кратък „тетрис“ и холната гарнитура бързо се превръща в тясно легло. Пред него е разположен кухненският блок с газова печка и разгъваем плот, но с малко отделения за съхранение пред хладилника. Всичко е изработено толкова прецизно, че донякъде успявате да преглътнете шока от надценката в размер на 60 000 лв.!

Апартаментът Amarok обаче има един съществен недостатък – не разполага с достатъчно място за багажа. Докато при интегриран кемпер пътуващите могат да се радват дори на гараж за двуколесни в задната част и да вземат цялата покъщина през ваканцията, с пикапа трябва да владеят изкуството на лишенията. Тук те могат да разчитат на три горни шкафа, кухненски блок, гардероб за дрехи и малко бюфетче с четири чекмедженца.

В началото не вдигайте повече от 100 км/ч

Да, теглото на огромната надстройка се чувства много силно – а опитните водачи ще го усетят веднага със задните си части. За новаците първите километри с Amarok-a са като разходка в планината с раница, пълна с камъни. Повечето шофьори определено ще имат нужда от адаптация – затова от Tischer съветват на магистралата да се кара с не повече от 120 км/ч, а неопитните да не вдигат повече от 100. Официално няма ограничение на скоростта – т.е. в Германия напълно законно можете да „препускате“ и със 160 км/ч. Бързането обаче няма да ви хареса както поради сериозната чувствителност към страничен вятър, така и заради въздушния поток при изпреварване. Подобно на стар „американец“ или на Volvo, с атмосферата в кокпита VW разполага към спокойно шофиране. На дълъг път 3-литровият V6 едва „мърмори“, 8-степенният автоматик работи толкова нежно, че изобщо не усещате кога превключва предавките, а вие се наслаждавате на комфорта, осигурен от отопляемите кожени седалки. На фона на сериозното тегло от 3 тона разходът от 12 л на 100 км е съвсем приемлив. Високата консумация ще намали вероятността да натискате педала на газта здраво. Не, че на полигона ние не изпробвахме как се държи автомобилът в граничната зона: като цяло ESP се намесва достатъчно рано, само веднъж успяхме да „разклатим“ колата достатъчно, за да вдигне две колела във въздуха.

 

Технически данни: VW Amarok с кабина-надстройка Tischer 230 S
Данни за автомобила
Моторизация 3,0 л V6 TDI BMT
Тип/цил./разположение дизелов/V6/отпред надл.
Работен обем 2967 куб.см
кВт (к.с.) при об/мин 165 (224) при 3000
Нм при об/мин 550 при 1400
Макс. скорост 191 км/ч
Трансмисия 8-степ. автоматична
Задвижване 4х4
Спирачки предни/задни дискови/дискови
Гуми на тестовия автомобил Мickey Thompson
Размер на гумите 265/60 R 18 119 T
Oбем на резервоара/вид гориво 80 л/дизел
Прикачен товар със/без спирачки 3300/750 кг
Дължина/широчина/височина 5941/2121/3100 мм
Междуосие 3090 мм
Надстройка
Материал отвън стени/покрив/под алуминий/алуминий/алуминий
Изолационен материал стени/покрив/под стиропор/стиропор/стиропор
Дебелина стени/покрив/под 30/30/30 мм
Прозорци 5
Люкове на покрива 2
Maкс. височина/широчина отвътре 1950/1990 мм
Размери на леглото горе (Д x Ш) 1900 x 1500 мм
Размери на леглото долу (Д x Ш) 1900 x 1110–910 мм
Печка 3 газови котлона
Хладилник/камера 90/8 л
Модел тоалетна Thetford касета
Седалки/с 3-точкови колани 5
Отопление Truma Combi 4
Контакти 12/230 V 1/1
Лампи 8
Акумулатор 92 Ач
Резервоар за чиста вода 96 л
Резервоар за мръсна вода 48 л
Газови бутилки 2×5 кг
Цена
Базова (с базов мотор) 156 169 лв.
Цена на тестовия автомобил 183 179 лв.

Извод

Комбинацията от пикап и кемпер определено не е евтина, но сметките излизат, ако човек използва каросерията за всекидневните си нужди. „Къщичката“ се монтира и демонтира лесно и бързо. Единствено пътното поведение изисква време за свикване…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин