VW Amarok: новото поколение на пикапа ще е по-дълго и по-тясно

2604
2022

Новият Amarok ще се появи през 2022 г. на базата на Ford Ranger. Моделът ще бъде по-дълъг и по-тесен, вътре – с вертклаен дисплей

Сътрудничеството с Ford може би ще направи пикапа по-евтин 

Още през 2022 г. Volkswagen смята да покаже следващото поколение на Amarok. Пикапът ще се произвежда съвместно с Ford и ще ползва платформата и задвижването на Ford Ranger. Това ще спести разходи и така новият Amarok може да стартира от под 70 000 лв. Освен това ще бъде дадена възможност за офроуд-ориентирана топверсия, по подобие на Ford Ranger Raptor. От VW са обявили премиерата за средата на 2022 г., а първите поръчки могат да се правят в края на 2022 г. Пазарният старт е планиран за пролетта на 2023 г.

Дизайн: новото поколение ще бъде по-дълго

На външен вид моделът ще прилича на своя предшественик. Новият Amarok демонстрира значително повече ръбове и не е толкова заоблен. От Volkswagen все още крият много неща под фолиото, но линиите все пак си личат. Масивната, вертикална предница е с LED-фарове, предлагани опционално и като матрични LED светлини. В калниците има 21-цолови джанти с гуми All-Terrain. Покривът, прозорците и други детайли на Amarok ще бъдат от Ford, като единствено под страничната линия дизайнът ще дойде от Германия.

Размери: Amarok ще бъде по-тесен

Новото поколение означава и нови размери за Amarok. Противно на тенденцията за все по-големи размери, пикапът на VW е станал по-тесен, като за сметка на това е по-дълъг.

Вътрешно пространство: кокпит на VW с екран на Ford

От Хановер вече показаха тийзър на интериора. От актуалния Ranger идва важен елемент: вертикалният дизплей. Въпросът е, дали софтуерът също ще дойде от Ford, или ще бъде на VW. Иначе дигиталният скоростомер и блокът за климатичната инсталация са типични за VW, също както и воланът и арматурното табло.

Двигатели: не е планирана електрификация

Товарната повърхност на новия Amarok ще може да транспортира европалети. Полезният товар ще е 1,2 тона. VW планира версия с единична кабина само за други пазари – в Европа ще се предлага варианта с двойна кабина. Под капака ще има техника на Ford – Volkswagen ще купува за Amarok двигатели, трансмисии и двойно задвижване.

Гамата на моторизациите ще включва до четири дизелови опции и една бензинова. Двигателите ще бъдат 4- и 6-цилиндрови с работен обем между 2 и 3 литра. Освен задно, ще се предлага и двойно задвижване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин