VW с 40,6% спад в печалбата – въпреки ръст в продажбите

0505
2025

За първото тримесечие на 2025 печалбата на Volkswagen Group след oблагане с данъци се свива с 40,6% до 2,9 милиарда евро. Този рязък спад обаче не се дължи на спад в продажбите. Напротив – те дори са се увеличили с 1,4% до 2,13 милиона.

По ирония на съдбата, увеличеното търсене на електромобили се оказва причина за лошите резултатите на компанията. За първото тримесечие на 2025 продажбите на автомобили на ток в Европа са се увеличили над два пъти (+113%), а в Съединените щати – с 51%. До март всеки трети продаден Volkswagen по целия свят е бил електрически.

Освен това поръчките за електромобили в Западна Европа са се увеличили с 64 процента за първите три месеца. Делът на електромобилите в общия брой поръчки за Западна Европа вече е над 20 процента. На Стария континент VW е лидер в сегмента на електромобилите с дял 26%. Но маржът при електромобилите е по-нисък – което е причина възвръщаемостта да падне от 6 до едва 3,7%.

Арно Антлиц, финансов директор и главен оперативен директор на Volkswagen Group, признава, че добрите резултати на компанията по отношение на електрическите автомобили подчертава суровата реалност: а тя е, че електромобилите все още носят значително по-ниска печалба от аналозите си на двигател с вътрешно горене. Антлиц коментира, че автомобилният производител трябва да положи сериозни усилия, за да намали производствените разходи и да увеличи маржовете на своите модели с нулеви локални емисии.

„Пазарният успех на нашите електрически автомобили оказва негативен ефект върху резултатите ни. Оперативният марж от около 4 процента показва ясно, че все още имаме много работа. С оглед на нестабилната икономическа ситуация към момента е още по-важно да се съсредоточим върху лостовете, с които разполагаме. Това означава, че трябва да допълним отличната си продуктова гама с конкурентни цени, за да можем да успеем и на бързо променящите се световни пазари.“

През 2023 Антлиц прогнозира, че маржът на печалба при ДВГ и електромобилите можело да бъде постигнат още през 2025 г. Новата цел сега е 2026 г. – когато ще се появят ID.2 и неговият кросоувър дериват, който трябва да постигне рентабилността на T-Cross. Освен това Cupra и Skoda ще пуснат на пазара свои собствени версии на електромобила за 50.000 лв. Освен това през 2027 се очаква пускането на ID.1, който трябва да струва около 40 хил. лева.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин