2025
За първото тримесечие на 2025 печалбата на Volkswagen Group след oблагане с данъци се свива с 40,6% до 2,9 милиарда евро. Този рязък спад обаче не се дължи на спад в продажбите. Напротив – те дори са се увеличили с 1,4% до 2,13 милиона.
По ирония на съдбата, увеличеното търсене на електромобили се оказва причина за лошите резултатите на компанията. За първото тримесечие на 2025 продажбите на автомобили на ток в Европа са се увеличили над два пъти (+113%), а в Съединените щати – с 51%. До март всеки трети продаден Volkswagen по целия свят е бил електрически.
Освен това поръчките за електромобили в Западна Европа са се увеличили с 64 процента за първите три месеца. Делът на електромобилите в общия брой поръчки за Западна Европа вече е над 20 процента. На Стария континент VW е лидер в сегмента на електромобилите с дял 26%. Но маржът при електромобилите е по-нисък – което е причина възвръщаемостта да падне от 6 до едва 3,7%.
Арно Антлиц, финансов директор и главен оперативен директор на Volkswagen Group, признава, че добрите резултати на компанията по отношение на електрическите автомобили подчертава суровата реалност: а тя е, че електромобилите все още носят значително по-ниска печалба от аналозите си на двигател с вътрешно горене. Антлиц коментира, че автомобилният производител трябва да положи сериозни усилия, за да намали производствените разходи и да увеличи маржовете на своите модели с нулеви локални емисии.
„Пазарният успех на нашите електрически автомобили оказва негативен ефект върху резултатите ни. Оперативният марж от около 4 процента показва ясно, че все още имаме много работа. С оглед на нестабилната икономическа ситуация към момента е още по-важно да се съсредоточим върху лостовете, с които разполагаме. Това означава, че трябва да допълним отличната си продуктова гама с конкурентни цени, за да можем да успеем и на бързо променящите се световни пазари.“
През 2023 Антлиц прогнозира, че маржът на печалба при ДВГ и електромобилите можело да бъде постигнат още през 2025 г. Новата цел сега е 2026 г. – когато ще се появят ID.2 и неговият кросоувър дериват, който трябва да постигне рентабилността на T-Cross. Освен това Cupra и Skoda ще пуснат на пазара свои собствени версии на електромобила за 50.000 лв. Освен това през 2027 се очаква пускането на ID.1, който трябва да струва около 40 хил. лева.