2016
Себастиан Ожие и навигаторът му Жулиен Инграсия записаха трета поредна победа за VW в едно от най-трудните ралита на планетата. В първия кръг от сезона във WRC френското дуо с Polo R WRC се наложи над екипа Андреас Микелсен/Андерс Ягер от Норвегия. „Фантастично“, ликуваше Ожие след финала на 16-ата скоростна отсечка в неделя. „За мен това рали е най-важното в целия сезон, какъв емоционален момент само“, радваше се 3-кратният шампион, който дава заявка за трета титла на планетата.
В последно време доминацията на VW е огромна. От включването на германците във WRC през 2013 г. спортният отдел от Волфсбург е отбелязал 35 победи от общо 40 старта. 26 пъти Ожие се е качвал най-високо на почетната стълбичка – както и този уикенд по време на „майката на всички ралита“. Почти две минути закъснение записа колегата на Ожие Микелсен от същия тим. Най-добре класиралият се автомобил от марка, различна от VW, е Hyundai-ят на Тиери Нювил. За радост на корейския тим в дебютното си състезание новият i20 Turbo се качи на подиума.
Не толкова щастливи обаче бяха хората в Citroen. Крис Мийк започна надпреварата като лидер, но заради проблем в скоростната кутия беше принуден да напусне състезанието в 12-ата скоростна секция. Ожие дори утеша конкурента си с думите: „Жалко за Крис, той заслужаваше повече. Борбата беше прекрасна.“
Най-много критики в състезанието отнесе Яри-Мати Латвала (VW). Финландецът излетя от трасето и счупи предното си окачване. Това обаче беше най-малкият проблем – при инцидента беше ударен 30-годишен зрител. За щастие той няма травми, но Латвала беше наказан да не стартира в едно рали, защото не е спрял да провери как е човекът. VW веднага прие наказанието, а Латвала обясни, че заради зацапаното си предно стъкло изобщо не разбрал какво е станало.