VW скоро може да стане производител на батерии


24
сеп.
2019

Да участва в производството или да произвежда сам? Именно пред тази дилема стои всеки производител на електромобили в днешно време. Собственото производство на батерии осигурява независимост, но пък означава милиардна инвестиция.


В концерна VW отдавна обмислят, дали да се впуснат в рисковия бизнес с батериите за електромобили. Някои критици дори смятат, че това обмисляне продължава твърде дълго. Сега в Залцгитер – досега седалище на завода за двигатели с вътрешно горене – ще бъде открито пилотно производство за клетки на батерии.

Пилотната линия ще трябва да проправи пътя към създаване на собствено производство на клетки за батерии в големи количества. Първоначално хората от Volkswagen искат да съберат още опит от различни области. Ще бъде създаден и изследователски център  „Center of Excellence“.

Следващата стъпка е планирана за догодина. Тогава от VW започват заедно с партньорите си от Швеция Northvolt строежа на фабрика за производство на литиево-йонни батерии в Залцгитер. самото производство трябва да стартира преди периода 2023/2024 г. Германците и шведите са собственици с дял по 50 процента, като инвестицията от страна на Volkswagen е около 900 милиона евро.  Собствените клетки на батерии са от изключително значение за автомобилните производители. Концернът би могъл да доставя батерии за дъщерните марки Audi, Skoda, Seat или Porsche – също както и двигатели, трансмисии и други компоненти.

Целта на това начинание е постигане на самостоятелност и по-малко влияние от господстващите доставчици на пазара като Samsung и LG (Южна Корея) или CATL (Китай). Шефът на VW Херберт Дийс заяви пред „Ханделсблат“: „Плашещо е, че изобщо попаднахме в тази зависимост.“ Хората от CATL например правят опит да стъпят по-стабилно на германския пазар със строежа на голям завод за батерии в Тюрингия.

Още по темата

Card image cap
Коледният обяд на Цетше

15
дек.
2016

Изпълнителният директор на Daimler Дитер Цетше е главното действащо лице в нетрадиционен видеоклип, в който заедно с коледни пожелания високопоставеният мениджър разкрива и плановете за бъдещето на компанията

Card image cap
Българин е най-добрият „камионджия“ в света

19
окт.
2017

Пламен Иванов от Плевен спечели титлата шампион по ефективно шофиране и голямата награда – нов камион Renault T 480, на финала на Optifuel Challenge 2017

Card image cap

В последния брой:

Архив >