2019
Да участва в производството или да произвежда сам? Именно пред тази дилема стои всеки производител на електромобили в днешно време. Собственото производство на батерии осигурява независимост, но пък означава милиардна инвестиция.
В концерна VW отдавна обмислят, дали да се впуснат в рисковия бизнес с
батериите за електромобили. Някои критици дори смятат, че това обмисляне
продължава твърде дълго. Сега в Залцгитер – досега седалище на завода за
двигатели с вътрешно горене – ще бъде открито пилотно производство за клетки на
батерии.
Пилотната линия ще трябва да проправи пътя към създаване на собствено производство на клетки за батерии в големи количества. Първоначално хората от Volkswagen искат да съберат още опит от различни области. Ще бъде създаден и изследователски център „Center of Excellence“.
Следващата стъпка е планирана за догодина. Тогава от VW започват заедно с партньорите си от Швеция Northvolt строежа на фабрика за производство на литиево-йонни батерии в Залцгитер. самото производство трябва да стартира преди периода 2023/2024 г. Германците и шведите са собственици с дял по 50 процента, като инвестицията от страна на Volkswagen е около 900 милиона евро. Собствените клетки на батерии са от изключително значение за автомобилните производители. Концернът би могъл да доставя батерии за дъщерните марки Audi, Skoda, Seat или Porsche – също както и двигатели, трансмисии и други компоненти.
Целта на това начинание е постигане на самостоятелност и по-малко влияние от господстващите доставчици на пазара като Samsung и LG (Южна Корея) или CATL (Китай). Шефът на VW Херберт Дийс заяви пред „Ханделсблат“: „Плашещо е, че изобщо попаднахме в тази зависимост.“ Хората от CATL например правят опит да стъпят по-стабилно на германския пазар със строежа на голям завод за батерии в Тюрингия.