VW се отказва от двигателите с вътрешно горене, Polo отива в историята?


25
мар.
2021

По всичко личи, че и при Volkswagen ерата на бензиновите и дизеловите двигатели отива към своя край – бавно, но сигурно. „Към момента не виждам как бихме пуснали изцяло ново поколение двигатели“, казва шефът на VW Ралф Брандщетер пред Automobilwoche по темата ДВГ. Вместо това концернът щял да подобрява използваните до момента агрегати, за да ги подготви за новите по-строги норми за вредните емисии Евро 7.

На фона на тази информация вече има спекулации, че краят на VW Polo е близо. Те бяха подхранени, когато на пресконференция за стратегията на марката Брандщетер изброи най-важните за бъдещето на VW модели – Golf, Tiguan, Passat, Tayron (за Китай) и T-Roc, но не обели и дума за Polo, което тази година ще получи още един фейслифт. Възможната причина би била прекалено скъпата електрификация на бестселъра, лансиран в първото си поколение през далечната 1975. Най-късно до 2025 трябва да бъдат лансирани още малки електрически автомобили от семейството ID като ID.1, който вероятно ще струва под 40 000 лева. Дъщерната компания Seat също обяви пускането на електромобил за града в този ценови сегмент за 2025 г., от който планира да произвежда по 500 000 бройки.

VW планира универсална батерия за електромобили

Като цяло, електрическото бъдеще отдавна е започнало във VW, макар че гигантът от Волфсбург, за разлика от други германски производители на автомобили, все още не е обявил конкретен момент във времето, в който да спре бензините и дизелите. VW все повече се превръща в германската Tesla, като планира да продаде 450 000 електрифицирани автомобила тази година. Групата планира и собствена универсална батерия за електромобили. До края на десетилетието в Европа трябва да бъдат построени шест гигазавода за батерии на концерна, които да отговорят на растящите му нужди.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >