Както беше съобщено по-рано т.г., Volkswagen ще пусне 1,5-литров турбобензинов мотор. Той е еволюция на агрегата с означение ЕА211. Компанията представи агрегата 37-ия Световен симпозиум за двигатели във Виена миналата седмица. Новият TSI ще започне да бъде поставян на колите, произвеждани към края на 2016 г., с мощност 96 кВт (129 к.с.) и 110 кВт (147 к.с.). От компанията не дават официална информация кой модел ще бъде първият с новия двигател, но ние очакваме това да бъде обновеният Golf 7.
EA211 TSI evo ще бъде с 10% по-икономичен от актуалния 1,4 TSI (92 кВт). Подобренията в голяма степен се дължат на оптимизираната карта за управление на мотора. Максималният въртящ момент ще бъде на разположение едва от 1300 об/мин, а разходът ще бъде намален с до 1 л на 100 км.
TSI evo ще бъде първият масов бензинов мотор с електрически контролирана система за променлива геометрия на турботo (VTG)*. Двигателят ще работи на принципа на цикъла на Милър с висока компресия (12,5:1), ще разполага със система за директно впръскване от четвърто поколение (до 350 бара), деактивация на цилиндрите и плазмено покритие на стените на цилиндрите за намаляване на триенето.
*подобна система за бензинов мотор има и при Porsche