VW представи нов 2-литров дизел


9
май
2018

На 39-ия Симпозиум за двигателите (16-17 май 2018) Volkswagen представи три нови задвижващи агрегата: 48-волтов „мек“ хибрид, изцяло нов 2-литров TDI, както и модифициран агрегат на природен газ за Golf. Новите мотори с вътрешно горене трябва да осигурят на VW изпълнение на нормата за емисии на СО2 във флотилията модели от 95 г/км, влизаща в сила от 2020 г.

Бензиновият „мек“ хибрид залага на стартер-генератор и на 48-волтова електрическа система. Благодарение на комбинацията от генератор и батерия задвижването е частично електрифицирано – но конвенционалната електрическа мрежа на 12 волта е запазена за инфотейнмънт системата и за светлините. 48-волтовата мрежа „черпи“ енергия и с рекуперация при спиране. „Кръстоската“ на двете системи трябва преди всичко да редуцира разходите.

„Сгъстен“ двигател на метан

VW преработва въведения в началото на 2018 1.5 TSI ACT и го превръща в 1.5 TGI evo. Двигателят на природен газ трябва да генерира 130 „коня“ в Golf и да се задоволява само с 3,5 кг метан (CNG) на 100 км. Благодарение на цикъла на Милър моторът трябва да бъде изключително ефективен. Този тип технология се прилага от 2016 за определни двигатели на VW. При нея всмукателният клапан се затваря по-рано, отколкото при други типове изгаряне. Турбокомпресорът с променлива геометрия (VTG) компенсира ранното затваряне на всмукателния клапан. При по-малкото време за отваряне на клапана налягането в цилиндъра се вдига по-бързо. В случая помага турбокомпресорът с променлива геометрия, както и променливите фази на вала на всмукателните клапани.

Въпреки Дизелгейт Volkswagen усърдно работи върху дизела и се стреми да го направи по-екологичен. Във Виена компанията от Волфсбург представи първите данни за новия универсален 2.0 TDI. Новият агрегат, работещ на принципа на самовъзпламеняването, ще бъде част от първия дизелов хибрид на VW. Той ще бъде оборудван със стартер-генератор, задвижван с ремък. При новия модел няма да има 48-волтова система – тук е достатъчна стандартна 12-волтова, допълнена от литиево-йонна батерия. Енергия в нея бива съхранява и с помощта на рекуперация при спиране. 2-литровият дизел ще бъде достъпен в две степени на мощността – по-малката покрива спектъра от 136 до 163 конски сили, а втората достига до 204.

Още по темата