2017
Volkswagen загърбва скандала около дизелите и предизвиква дори пионера при електромобилите Tesla: „Ние сме уверени, че можем да спрем Tesla”, оповести маркетинговият директор на VW Херберт Дийс на 5-и май по време на годишната пресконференция на компанията. „Колите, които ние представихме, могат всичко, което може Tesla, а в някои области – дори и повече.“ До 2025 г. хората от Волсбург са си поставили за цел да станат лидер в електрическата мобилност и да продават по 1 млн. електромобила на година.
От есента на 2016 г. VW представи под името I.D. (Iconic Design) три електромобила, които ще бъдат лансирани на пазара през следващите няколко години. Ядрото на новата стратегия на концерна е платформата МЕВ, на чиято база германският гигант ще направи до 2018 г. шест прототипа. Сред тях ще бъде VW CUVe, „Coupé Utility Vehicle“, който през 2019-а ще влезе в ролята на директен конкурент на Tesla Model 3. Електрическият I.D. ще бъде произвеждан в Цвикау и ще струва по-малко от американския си опонент. От Волфсбург планират да постигнат това благодарение на икономии от мащаба, т.е. при по-голямо производство. Електрическият VW щял да струва колкото дизелов аналог, казва Дийс. С електрическата си флотилия Volkswagen смята да започне да печели от самото начало.
С луксозната лимузина Model S и SUV-а Model X Tesla вече има утвърдени позиции в електрическия премиум сегмент, а с бъдещия Model 3 иска да спечели позиции и в по-ниския клас. Милиардерът и създател на компанията Елън Мъск планира през 2018 г. да прави по 500 000 коли годишно. Производството на новия модел трябва да стартира през юли т.г., през 2017-а трябва да започнат и продажбите. За сравнение: само през първите три месеца от VW са продали тройно повече – разбира се, предимно коли с двигател с вътрешно горене. Освен това Tesla от години „форсира“ развитието на технологиите в областта на автономното шофиране.